بیش از ۲۸۰ روز بلاتکلیفی؛ وریشه مرادی و پخشان عزیزی همچنان در زندان اوین

وریشه مرادی و پخشان عزیزی

وریشه مرادی و پخشان عزیزی، دو متهم سیاسی، علیرغم گذشت بیش از ۲۸۰ روز از زمان بازداشت، همچنان در زندان اوین و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با وجود گذشت بیش از ۸ ماه از بازداشت این دو نفر، هنوز هیچ اقدامی برای رسیدگی به پرونده آنها و تعیین تکلیف وضعیت‌شان انجام نشده است.

وریشه مرادی در تاریخ ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت شد. وی پس از پایان مراحل بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، در تاریخ ۵ دی ماه به بند زنان این زندان منتقل شد.

خانم مرادی که اهل سنندج است، در بهمن ماه سال گذشته توسط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران تفهیم اتهام شد. پرونده وی با اتهام “عضویت در یکی از گروه‌های اپوزیسیون” و “بغی” به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده است. با این حال، تاکنون هیچ جلسه دادرسی برای رسیدگی به این پرونده برگزار نشده است.

پخشان عزیزی، دیگر متهم این پرونده، در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از چهار ماه بازجویی به بند زنان این زندان انتقال یافت.

خانم عزیزی اهل مهابادی است و در بهمن ماه سال گذشته در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امنیت اوین تفهیم اتهام شد. کیفرخواست پرونده وی با اتهام “عضویت در جمعیت‌های معارض کشور” به شعبه دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری ارجاع شده است.

پخشان عزیزی پیش از این نیز سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است. وی در تاریخ ۲۵ آبان ماه سال ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چهار ماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید