محمد شافعی، به خاطر پارگی مینیکس زانو، از درمان محروم است

محمد شافعی

محمد شافعی، زندانی سیاسی محکوم به سه سال و ۹ ماه حبس، علیرغم پارگی مینیکس زانو و درد شدید، از دسترسی به خدمات درمانی در زندان قزلحصار محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای شافعی ماه‌ها است که از درد زانو رنج می‌برد و بارها برای اعزام به بیمارستان و دریافت درمان درخواست داده است، اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

منابع نزدیک به این زندانی می‌گویند که او اخیراً توسط پزشک ارتوپدی داخل زندان به نام (ایرج اجلالی) معاینه شده و دستور اعزام به پزشکی قانونی و ادامه درمان در بیمارستانی خارج از زندان را صادر کرده است. با این حال، تاکنون این اعزام انجام نشده است.

پیشتر حیات‌الغیب، رئیس سازمان زندان‌ها، در دیداری از بند زندانیان سیاسی در زندان قزلحصار، قول مساعد برای رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار، از جمله آقای شافعی، داده بود.

عدم دسترسی به خدمات درمانی مناسب، یکی از مشکلات رایج در زندان‌های ایران است. این موضوع، به ویژه برای زندانیان سیاسی که به دلیل فعالیت‌های خود در معرض آزار و اذیت قرار می‌گیرند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بازداشت و محاکمه محمد شافعی گورابی، زندانی سیاسی:

محمد شافعی گورابی، فعال سیاسی، در تاریخ ۸ آذرماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شد.

بر اساس گزارش‌ها، آقای شافعی در منزل خود بود که متوجه حضور چند خودرو مشکوک در اطراف خانه‌اش شد. پس از تماس‌های مکرر همسایگان، وی برای بررسی موضوع از منزل خارج می‌شود.

در این هنگام، ماموران لباس شخصی با حمله به آقای شافعی، او را به زور به داخل منزل برده و پس از تفتیش و جمع‌آوری لوازم شخصی، وی را با دستبند و چشم‌بند به انفرادی‌های سپاه منتقل می‌کنند.

آقای شافعی پس از چند ماه بازجویی، به اتهام محاربه از طریق بمب‌گذاری به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارجاع داده می‌شود.

در جریان جلسات دادگاه، با وجود تلاش‌های وکیل تسخیری، سرکار خانم لیلا باقری، حکم محاربه برای آقای شافعی صادر و ایشان به زندان رجایی شهر بازگردانده می‌شود.

سرکار خانم لیلا باقری، وکیل تسخیری آقای شافعی، پس از دو سال پیگیری، موفق به انتقال پرونده ایشان به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب شدند.

در جلسه رسیدگی، اتهام محاربه که پیش از این به آقای شافعی گورابی تفهیم شده بود، به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی تغییر یافت.

حکم صادره در دادگاه بدوی به سه سال و ۹ ماه حبس تقلیل یافت.

آقای شافعی گورابی ساکن رشت و دارای فرزند، هم اکنون در زندان قزل حصار محبوس و از دسترسی به خدمات پزشکی محروم است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید