وریشه مرادی و پخشان عزیزی همچنان در زندان اوین؛ اعتصاب غذا در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم برگزاری دادگاه

وریشه مرادی و پخشان عزیزی

وریشه مرادی و پخشان عزیزی، دو زن جوان اهل کردستان که به اتهامات سیاسی بازداشت شده‌اند، همچنان در زندان اوین به سر می‌برند. این دو فعال زن که از ۹ ماه پیش در حبس هستند، در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم برگزاری دادگاه خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وریشه مرادی که در دهم مرداد ۱۴۰۲ در سنندج بازداشت شد، پس از ۵ ماه بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، به بند زنان این زندان منتقل شد.

وریشه، در بیست و پنجم اردیبهشت، به دستور قاضی صلواتی، به بند ۲۰۹ بازگردانده شد. این انتقال و همچنین ممنوع الملاقات و تماس شدن خانم مرادی توسط قاضی صلواتی، باعث اعتصاب غذای وی شد.

پخشان عزیزی نیز که در سیزدهم مرداد ۱۴۰۲ در تهران بازداشت شده بود، پس از ۴ ماه از بند ۲۰۹ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

پخشان، در بهمن ماه توسط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امنیت اوین تفهیم اتهام شد و پرونده‌اش به شعبه دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری ارجاع شده است.

خانم عزیزی پیش از این نیز سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

عدم برگزاری جلسات دادرسی برای این دو زندانی سیاسی، از دیگر دلایل اعتصاب غذای آنها است. جلسه دادرسی خانم مرادی که قرار بود در ۲۱ فروردین و ۲۴ اردیبهشت برگزار شود، به دلایل نامعلومی لغو شده است.

وضعیت نامعلوم و بلاتکلیفی این دو زن جوان در زندان، نگرانی‌ها را در مورد وضعیت سلامتی و حقوق آنها افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید