سالار طاهرافشار و ودود اسدی در دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت ملی محاکمه شدند

سالار طاهرافشار و ودود اسدی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سالار طاهرافشار و ودود اسدی، فعالان ترک (آذربایجانی)، روز سه شنبه اول خردادماه ۱۴۰۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقایان طاهرافشار و اسدی که پیشتر با دریافت ابلاغیه به این شعبه احضار شده بودند، در این جلسه از خود در برابر اتهام اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت ملی دفاع کردند.

این دو فعال ترک (آذربایجانی) در تاریخ یکم اردیبهشت ماه در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای اوین به همراه دو فعال دیگر به نام‌های سعید جمالزاده و بهنام باباش پور مورد بازپرسی قرار گرفته بودند.

لازم به ذکر است که ودود اسدی در بهمن ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در رشت با ضرب و شتم بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. او پس از مدتی با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.

سالار طاهرافشار نیز در هفدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ در ارومیه بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. او نیز با تودیع وثیقه آزاد شد.

طاهرافشار پیش از این نیز در تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ به اتهام معاونت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید