اعدام یک زندانی به اتهام «تجاوز به عنف» در زندان قزوین

اعدام

حکم یک زندانی به‌نام مهدی عطائی که با اتهام «تجاوز به عنف» به اعدام محکوم شده بود، در زندان مرکزی قزوین (چوبین‌در) به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز سه‌شنبه یکم خرداد ماه۱۴۰۳ ، حکم اعدام یک مرد در زندان مرکزی قزوین به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش مهدی عطائی، ۲۳ ساله احراز شده، با اتهام «تجاوز به عنف» به اعدام محکوم شده بود.

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

در پرونده‌هایی که اتهام «تجاوز به عنف» مطرح می‌شود، متهمان معمولا در طی بازداشت برای اعتراف گیری شکنجه می‌شوند و دربرخی موارد پروسه رسیدگی به پرونده این دست از متهمان، شتابزده و بدون حضور وکیل و یا حق دفاع طی می‌شود.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «مهدی عطائی متهم بود دو سال پیش به یک دختر ۱۴ ساله تجاوز کرده و منجر به مرگ آن دختر شده است. اما مهدی به همبندیانش گفته بود که در این تجاوز نقشی نداشته و تنها خانه‌اش را در اختیار یک دوست قرار داده که با دوست دخترش تنها باشد. وقتی مهدی به خانه بازمی‌گردد با پیکر مجروح دختر ۱۴ ساله روبرو می‌شود و سریع او را که بی‌هوش بوده به مراکز درمانی منتقل می‌کند. دختر مجروح ۱۰ روز بعد بدون هیچ اظهاری درخصوص مقصر اصلی فوت می‌کند و دو دوست مهدی که تجاوز را انجام داده بودند، همچنان فراری هستند.»

این منبع در ادامه گفت: «مهدی در دادگاه قسم خورده که بیگناه است و او خودش با پلیس تماس گرفته اما شاهدی نداشته و دوستانش که مقصر بودند فرار کردند و کسی از سرنوشت آنها اطلاعی ندارد.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید