زرتشت احمدی راغب، پس از ضرب و جرح و انتقال به انفرادی، دست به اعتصاب غذا زد

زرتشت احمدی راغب

زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی شناخته‌شده، روز شنبه پنجم خرداد ۱۴۰۳، در اعتراض به انتقال به سلول انفرادی و ضرب و جرح توسط ماموران زندان، دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دستور انتقال آقای احمدی راغب توسط آقایان یعقوبی، رئیس واحد، و آقای سادات رسول، رئیس حفاظت زندان قزل‌حصار کرج صادر شده است.

اسماعیل احمدی راغب، فعال مدنی بعد از ظهر روز شنبه، پنجم خرداد ماه ۱۴۰۳، در اعتراض به سلول انفرادی و بازگشت آقای حائری به داخل بند، پس از چند روز اعتراض و شعار در زندان به دستور آقای یعقوبی، رئیس واحد، و آقای سادات رسول، رئیس حفاظت زندان ضرب و جرح و سپس به انفرادی منتقل شده است.

احمدی راغب که سابقه‌ی زندان نیز دارد، پیش از این در بهمن ماه ۱۴۰۱ از زندان آزاد شده بود. اما در ۱۶ اسفند همان سال، در حالی که قصد شرکت در تجمع معلمان برای اعتراض به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان را داشت، بازداشت و به زندان قزل‌حصار منتقل شد.

این فعال مدنی در شهریور ۱۴۰۲ به همراه شماری دیگر از فعالان محبوس به زندان قزل‌حصار در استان البرز منتقل شده بود.

انتقال احمدی راغب به سلول انفرادی و اعتصاب غذای او در پی آن، نگرانی‌ها را در مورد وضعیت زندانیان سیاسی در ایران افزایش داده است. کمپین‌های حقوق بشری خواستار آزادی فوری احمدی راغب و سایر زندانیان سیاسی در ایران هستند.

احمد رضا حائری، دیگر زندانی سیاسی محبوس در زندان قزل‌حصار، نیز در ۳۰ اردیبهشت ماه به سلول انفرادی منتقل شده بود. گفته می‌شود این انتقال در پی اعتراض آقای حائری به وضعیت نامناسب زندانیان سیاسی در این زندان، به خصوص محرومیت از خدمات پزشکی، صورت گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید