بازداشت هەتاو اکرمی، دادخواه اهل بوکان توسط نیروهای امنیتی

هەتاو اکرمی

هەتاو اکرمی، از اعضای خانواده مهران اکرمی، یکی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایران، روز جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم اکرمی که در خارج از کشور زندگی می‌کرد، برای شرکت در مراسم عروسی یکی از بستگان خود به بوکان سفر کرده بود. او به دلیل فعالیت‌های مجازی خود در زمینه انتقاد از حکومت و دادخواهی برای خون پسرعمویش، مهران اکرمی، مورد توجه نهادهای امنیتی قرار گرفته بود.

طبق گزارش منابع مطلع، بیش از ۱۰ نیروی امنیتی با یورش به منزل مسکونی خانم اکرمی، او را به طرز خشونت‌آمیزی بازداشت و منزل را مورد تفتیش قرار داده و اقدام به ضبط لوازم شخصی و الکترونیکی وی کرده‌اند. همچنین پس از بازداشت، صفحه اینستاگرام خانم اکرمی نیز توسط نهادهای امنیتی از دسترس خارج شده است.

هەتاو اکرمی پیش از این نیز برای شرکت در مراسم خاکسپاری مهران اکرمی به ایران سفر کرده بود، اما به دلیل حساسیت‌های امنیتی پیرامون جانباختن مهران، مجبور به ترک سریع ایران شده بود.

تاکنون از سرنوشت و مکان دقیق بازداشت خانم اکرمی و همچنین اتهامات انتسابی به او اطلاعی در دست نیست.

مهران اکرمی، که پسر عموی هەتاو اکرمی است، در آبان ماه ۱۴۰۱ در سقز بازداشت و در اسفند ماه همان سال بر اثر شکنجه توسط ماموران اطلاعات سقز جان خود را از دست داد.

آثار شکنجه بر روی پیکر مهران اکرمی مشهود بود که شامل شکستگی در ناحیه سر، کبودی صورت و خونریزی از بینی، گوش و چشم چپ او می‌شد.

مهران اکرمی، متولد ۲۲ بهمن ۱۳۶۸ در تکاب بود و در رشته تکواندو فعالیت ورزشی داشت و دارای مقام‌های قهرمانی استانی و کشوری بود.

بازداشت هەتاو اکرمی، بار دیگر سرکوب و خفقان اعمال شده توسط جمهوری اسلامی بر مخالفان و خانواده جانباختگان اعتراضات را به نمایش می‌گذارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید