حمیده زراعی در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به “اعتصاب غذای خشک” زد

حمیده زراعی

حمیده زراعی، شهروند گیلک اهل رشت، که روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ با خشونت بازداشت شده بود، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود در زندان لاکان رشت دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یکی از نزدیکان خانواده زراعی اعلام کرده است که حمیده تا زمانی که آزاد نشود به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد و از خوردن و آشامیدن خودداری خواهد کرد.

حمیده زراعی پیشتر به دلیل عدم تمکین به حکم حبس تعزیری و حکم ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت حضور در فضای مجازی و اقامت اجباری در شهر رشت، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

او در آخرین مراجعه خود به کلانتری گلسار رشت از پوشیدن چادر امتناع کرده بود و با رد گزارش از کلانتری مبنی بر عدم مراجعه، توسط شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب رشت احضار و برای سومین بار از اعتراضات ۱۴۰۱ تاکنون بازداشت شد.

اعتصاب غذای خشک اقدامی خطرناک و به عنوان آخرین راه حل برای اعتراض به ظلم و ستم استفاده می‌شود.

جان حمیده زراعی در خطر است و مقامات قضایی و امنیتی موظف هستند هرچه سریعتر به وضعیت او رسیدگی کرده و او را از زندان آزاد کنند.

بازداشت حمیده زراعی به دلیل امتناع از پوشیدن چادر و همچنین احضار و بازداشت مجدد او به دلیل عدم تمکین به احکام صادره، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های فردی او است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید