اعلام اعتصاب غذای اسماعیل (زرتشت) احمدی راغب در همبستگی با دیگر زندانیان

«اسماعیل (زرتشت) احمدی راغب» که پیش تر در روز دوشنبه ۲ آذرماه سال جاری در تجمع اعتراضی روزهای دوشنبه مقابل دفتر لاستیک دنا واقع در میدان ونک نبش خیابان گاندی، جهت آزادی زندانیان سیاسی، مدنی و عقیدتی و همچنین درخواست محاکمه عاملین ۳۷ سال جنایت روی داده از سوی حکومت اسلامی، بازداشت و به بند ۸ زندان اوین منتقل شد، روز جاری شنبه ۷ آذر ماه ۱۳۹۴ در اعتراض به بازداشت های اخیر و همبستگی با دیگر زندانیان اعتصاب کننده، دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی پیش تر در مهر ماه سال جاری از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار جهت رسیدگی به اتهام « تبلیغ علیه نظام» احضار شد.
همچنین چندی پیش این فعال مدنی درصبح روز یکشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۴ با دریافت احضاریه ای از سوی پلیس امنیت عمومی شهریارجهت پاسخگویی به پاره ای از سوالات در روز دوشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۴ به این ارگان امنیتی احضار شده بود.
«اسماعیل احمدی راغب» همچنین به عنوان یکی از فعالین در تحصن «نسرین ستوده» زندانی سیاسی پیشین در مقابل ساختمان کانون وکلا (تحصنی که در اعتراض به رای شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا مبنی بر محرومیت ۳ ساله این حقوقدان از وکالت، آغاز شد) نقش داشته است.
تحصنی که با کاهش حکم ۳ سال به ۹ ماه به پایان رسید.
«اسماعیل احمدی راغب» پیش تر سابقه بازداشت های مکرر در دهه ۶۰ و احضار به وزارت اطلاعات پس از وقایع انتخابات سال ۸۸ را در پرونده خود دارد.
وی از سال ۱۳۷۰ به دفعات مکرر کاندید مجلس و ریاست جمهوری و شورای شهر شد اما به دلیل ضدیت با “ولایت فقیه” ، “اسلام” و “انقلاب” رد صلاحیت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید