مسعود کُردپور آزاد شد

مسعود کُردپور روزنامه نگار و زندانی سیاسی محبوس در بوکان پس از تحمل سه سال حبس در زندان های ارومیه، مهاباد و بوکان از زندان آزاد شد.
خسرو کردپور   مسعود کردپور  _kampain.info
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مسعود کُردپور» در اسفندماه ١٣٩١ به همراه برادرخود «خسرو کُردپور»، بازداشت و در تیرماه ١٣٩٢، از «بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه» به «زندان مرکزی مهاباد» منتقل شدند.
پس از برگزاری سه جلسه دادگاهی علنی در شعبه اول «دادگاه انقلاب مهاباد» به ریاست قاضی «جوادی‌کیا»، این دو روزنامه‌نگار کُرد به اتهام “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام”، در مجموع به تحمل ٩ سال و ۶ ماه حبس تعزیری همراه با تبعید محکوم شدند.
حکم اولیه در «دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی» برای «مسعود کُردپور» به تحمل ۳ سال زندان تعزیری و برای «خسرو کُردپور» به تحمل ۵ سال زندان تعزیری همراه با دو سال تبعید به «زندان مرکزی تبریز»، به اتهام “اجتماع و تبانی” برای “اقدام علیه امنیت ملی” کاهش یافت.
«مسعود کُردپور» چندی پیش جهت تسهیل رفت و آمد هر روزه از بوکان به محل حبس به منظور مراجعه و معرفی خود به «زندان مهاباد» (طرح نیمه‌باز)، از دادستانی آن شهر درخواست انتقال به محل سکونت کرده بود و با وجود موافقت «دادستان مهاباد» مبنی بر جابه‌جایی وی، برخلاف رویه سابق، این روزنامه‌نگار کُرد در روز چهارشنبه ۴ شهریورماه ١٣٩۴، به «زندان مرکزی بوکان» منتقل شد.
برادر او «خسرو کُردپور»، مدیرمسوول «آژانس خبری موکریان»، پس از پایان دوره تبعید دو ساله در «زندان تبریز»، برای ادامه تحمل دوره محکومیت خود در «زندان مرکزی مهاباد» نگهداری می‌شود.
پیش تر ۶ نماینده ی کُرد مجلس و ٣٠ تن از فعالان سیاسی و مدنی در ایران و برخی نهادهای بین المللی حقوق بشری از دولت جمهوری اسلامی ایران و مسوولان دستگاه قضایی خواسته بودند با آزادی این دو روزنامه نگار موافقت کنند.
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید