تعلل سپاه برای پذیرش زندانی سابق جهت تکمیل خدمت سربازی

علیرغم باقی ماندن کمتر از سه ماه از خدمت سربازی «عبدالهادی آبادیان» زندانی سابق بلوچ، سپاه اما برای پذیرش وی جهت تکمیل آن تعلل می کند.

به گزارش کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کمپین فعالین بلوچ، «عبدالهادی آبادیان» در فروردین ماه ۹۱ در حالی که کمتر از ۳ ماه برای پایان خدمت سربازی اش مانده بود توسط ماموران وزارت اطلاعات به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی و ترور مولوی جنگی زهی” بازداشت شد.
این زندانی سیاسی بلوچ که بیش از ۳ سال در پرونده «مولوی فتحی محمد نقشبندی» امام جمعه اهل سنت راسک به همراه پدر و دو برادرش در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و زندان مرکزی زاهدان گذراند در نهایت با نقض احکام توسط دیوان عالی کشور با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیونی آزاد شد.
در همان زمان خانواده این زندانی به “فعالین بلوچ” گفته بودند «عبدالهادی» که سرباز وظیفه بود بخاطر ایجاد فشار و اخذ اعتراف از پدرش «ملک محمدآبادیان» به همراه دو برادر کوچیکتر خود بازداشت شد.
همچنین این زندانیان پس از آزاد شدن به قرار وثیقه، تحت نظر شدید بوده و تا کنون چند بار ماموران وزارت اطلاعات به آنها تماس گرفته و در یک مورد اتهام “تیراندازی با اسلحه” را به «ملک محمد آبادیان» نسبت داده اند که توسط وی رد شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید