انتقال فرزاد مرادی نیا فعال کارگری به بیمارستان

«فرزاد مرادی نیا» فعال کارگری، از اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» و زندانی محبوس در زندان مرکزی سنندج، در پی مشکلات دستگاه گوارش صبح روز جاری شنبه ۱۲ دی ماه به بیمارستان توحید سنندج منتقل و پس از انجام معاینات پزشکی و تشخیص پزشکان جهت بستری و عمل جراحی، پس از ممانعت از سوی مامورین اعزام به زندان عودت داده شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال کارگری پیش تر در روز سه شنبه ۲ تیر ماه ۱۳۹۴ از سوی دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی سعیدی» به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره پس از بررسی در شعبه‌ی ۴ دادگاه تجدید نظر به اتهام‌ “عضویت در کومله” و “تبلیغ علیه نظام” به ترتیب به تحمل دو و یک سال و در مجموع به سه سال حبس محکوم شده است.
حکم اولیه این فعال کارگری از سوی دادگاه بدوی شعبه ۱ استان کردستان صادر شده بود.
«فرزاد مرادی‌نیا» پیش‌تر در ۱۶ آذرماه ۱۳۹۳، از سوی نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات سنندج، در پی هجوم آنها به منزل این فعال کارگری، تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسایل شخصی او، بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات سنندج منتقل شد.
این فعال کارگری پس از تحمل ۲۵ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج، در ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۳، با قرار وثیقه‌ی ۷۰ میلیون تومانی آزاد شد.
یک منبع مطلع از وضعیت نامبرده در گفتگویی با «کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی» گفته ” فرزاد از بیماری گوارشی رنج می‌برد و به علت سپری کردن دوران حبس در زندان این بیماری تشدید یافته و اورا در وضعیت نامناسبی قرار داه است. همچنین قرار است او درروز دوشنبه ۱۴ دی ماه جهت مشکلات گوارشی در بیمارستان بستری و روز سه شنبه ۱۵ دی ماه تحت عمل جراحی قرار گیرد.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید