اعزام مسعود سید طالبی به مرخصی

«مسعود سید طالبی»، زندانی سیاسی و از بازداشت شدگان پرونده موسوم به فعالان فیس‌بوکی، پس ازگذشت دو سال و چهار ماه حبس، چهارشنبه شب ۳۰ دی ماه برای اولین بار به مرخصی اعزام شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مسعود سید طالبی»، دانشجوی رشته مهندسی برق قدرت دانشگاه آزاد تهران و متولد ۱۳۷۲ یکی از متهمان پرونده موسوم به فعالان فیسبوکی است که پیش تر در اول مهرماه ۱۳۹۲ بازداشت و روانه زندان شد.
 
«مسعود سید طالبی» به دلیل نوشته‌ها و عکس‌های منتشر شده در صفحه فیس‌بوکی که آن را اداره می‌کرده، به اتهامات ” تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی کشور”، “توهین به مقامات کشوری و توهین به مقدسات و انتشار تصاویر نامناسب” متهم شده‌است.
شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «محمد مقیسه» اولین بار در دادگاه بدوی او را از اتهام توهین به مقدسات «تبرئه» و برای دیگر اتهامات، حکم ۱۵ سال حبس صادر کرد.
«قاضی مقیسه» مجددا در ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۳ در دادگاهی که در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران جهت رفع نقص پرونده این زندانی سیاسی تشکیل شده بود، توهین به مقدسات را به اتهامات او افزود و پنج سال دیگر به حکم وی اضافه کرده و در نهایت وی به ۲۰ سال حبس محکوم شد.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید