آزادی آفرین چیت ساز به قید وثیقه و اعزام احسان مازندرانی به مرخصی

«آفرین چیت ساز»، روزنامه نگار و یادداشت نویس روزنامه ایران با تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه از زندان آزاد شد. همچنین «احسان مازندرانی» مدیرمسوول سابق روزنامه فرهیختگان نیز ساعاتی پیش به مرخصی سه روزه اعزام شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،«آفرین چیت ساز» روزنامه نگار و زندانی محبوس در زندان اوین با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.
 
«آفرین چیت ساز» یکی از چند روزنامه نگاری بود که در آبان ماه سال گذشته تحت عنوان پروژه نفوذ بازداشت شده بود.
 
او از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» مورد محاکمه قرار گرفت و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت و ارتباط با دولت های بیگانه» به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
زمان بررسی به پرونده این روزنامه نگار در دادگاه تجدید نظر تا کنون اعلام نشده است.
 
به گزارش تارنمای ایلانا ، «احسان مازندرانی» که به همراه چند روزنامه نگار دیگر در آبان ماه سال گذشته به اتهام امنیتی بازداشت شده و پس از رسیدگی به اتهامات به هفت سال حبس محکوم شده بود، عصر امروز به مرخصی سه روزه آمد.
 
«احسان مازندرانی»، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، پاییز گذشته دستگیر شد و اوایل اردیبهشت از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم ۷ سال زندان را دریافت کرد.
 
آقای مازندرانی در ارتباط با اتهام “اجتماع و تبانی” و “فعالیت علیه نظام” مجرم شناخته شده است.
 
خانواده او گفته اند که پرونده او در سال ۱۳۹۱ تشکیل شده که به همراه تعدادی دیگر از روزنامه نگاران بازداشت شده بود.
 
گفتنی است که گزارشاتی حاکی از اعزام به مرخصی «داود اسدی» و «سامان صفرزایی» نیز در اختیار این نهاد قرار گرفته است که تا زمان انتشار این گزارش قادر به تایید آن نیستیم.
 
لازم به یادآوری است گزارش نشریات تندرو، بازداشت «عیسی سحرخیز» و چند تن دیگر از روزنامه نگاران از جمله “احسان مازندرانی”، “آفرین چیت ساز” و “سامان صفرزایی”، در چارچوب پروژه امنیتی به عنوان مقابله با نفوذ انجام شده است که پس از یکی از سخنرانی های آقای خامنه ای درباره راه های نفوذ “دشمن” و لزوم مقابله با آن در سطح رسانه ها مطرح شد.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید