زرتشت احمدی راغب با تودیع وثیقه آزاد شد

 
«زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب» فعال مدنی و زندانی محبوس در سالن ۱ بند ۴ زندان اوین که علیرغم قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و تودیع این وثیقه از سوی خانواده ، نزدیک به دو ماه را به صورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می شد، ساعاتی پیش به صورت مشروط  از زندان آزاد شد. دادگاه این فعال مدنى  روز جاری ١٨ دی ماه در دادگاه انقلاب شعبه دو بازپرسى برگزار شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از رادیو فرهنگ، این فعال مدنی ساعاتی پیش ، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت مشروط  از زندان آزاد شد.
 
«زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب»، صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه، در منزل شخصی اش در شهریار توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت وطی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده‌اش در روز بعد خبر داد که درسلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.
 
این فعال مدنی به علت عدم پاسخگویی و رسیدگی مراجع قضایی به برگزار نشدن دادگاه ، عدم پذیرش وثیقه مطرح شده ، بازجویی های پی در پی و انفرادی از روز اول انتقالش به سلول های انفرادی دست به اعتصاب غذا زده بود و روز دوشنبه ۲۲ آذر درپی وخامت جسمی ، کاهش وزن و اصرار خانواده به اعتصاب غذای خود پایان داده بود. اما مجددا پس از انتقالش به سالن ۱ بند ۴ زندان اوین در ۲۳ آذرماه اعتصاب غذای خود را شروع کرده است.
 
«زرتشت (اسماعیل)احمدی راغب» پیش تر نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی را داشته است.
 
شعبه اول دادگاه انقلاب شهریاردر ۲۷ بهمن ماه ۹۴ این فعال مدنی را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق نشر مطالب انتقاد آمیز در فیسبوک شخصی اش به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.
 
آقای احمدی راغب، پرونده دیگری نیز در ارتباط با شرکت در تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز دارد، وی دوم آذرماه سال گذشته به همراه تعداد دیگری از فعالین مدنی در تجمعی مقابل ساختمان لاستیک دنا در تهران بازداشت و به بند هشت زندان اوین منتقل شد. وی با قرار کفالت در شانزدهم آذرماه از بابت پرونده مذکور آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید