دست‌کم ۷ شهروند بهایی در بوشهر بازداشت شدند

دست کم ۷ شهروند بهایی در بوشهر، صبح روز ۲۴ بهمن‌ماه در منزل یا محل کار خود بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران، نیروهای امنیتی در بوشهر ساعت هفت و سی دقیقه صبح روز سه شنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ طی اقدامی هماهنگ، دست کم ۷ شهروند بهایی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

گفته شده ماموران امنیتی، اسدالله جابری و همسرش احترام شیخی را در محل کار و مینو ریاضتی، عماد جابری(عماد جباری فرزند اسدالله جابری و احترام شیخی است) فریده جابری، فرخ لقا فرامرزی و پونه ناشری در منزل بازداشت کرده اند.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «ماموران امنیتی ضمن تفتیش منزل این افراد وسایل شخصی‌شان از قبیل لب تاپ، کتاب، فلش مموری، هارد اکسترنال و آلبوم های خانوادگی آنها را توقیف کردند.

از علت و اتهام افراد بازداشتی تاکنون گزارشی منتشر نشده است.

مدتی پیش ۲۵ استاد دانشگاه و حقوقدان بین‌المللی در نامه‌ای خطاب به محمدجواد لاریجانی، رییس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خواستند به آزار بهاییان پایان داده شود و خواستار اجرای عدالت و به رسمیت شناختن حقوق بهاییان شدند.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد، اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به‌صورت سیستماتیک نقض شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید