شیما بابایی از بند ۲۰۹ زندان اوین با تامین وثیقه آزاد شد

ساعاتی پیش شیما بابایی، فعال مدنی که  پیش‌تر در روز ۱۲ بهمن ماه سال جاری به همراه همسرش داریوش زند در شهر بهبهان از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود با تامین وثیقه از بند ۲۰۹زندان اوین به صورت موقت  آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شیما بابایی فعال مدنی روزی جاری ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ با تامین وثیقه از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین به صورت موقت تا برگزاری دادگاه آزاد شد.

شیما بابایی به همراه همسرش داریوش زند روز ۱۲ بهمن ماه سال جاری در شهر بهبهان از سوی ماموران امنیتی بازداشت و سپس به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شدند.

ماموران وزارت اطلاعات با عنوان پستچی به خانه پدری داریوش زند مراجعه و سراغ او را گرفتند. پس از گشودن درِ منزل ماموران اطلاعات به داخل خانه هجوم برده و اقدام به بازداشت داریوش زند و همسرش شیما بابایی کردند.

در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری نیرو های امنیتی طی عملیاتی هماهنگ تعدادی از فعالان مدنی را در سراسر کشور بازداشت کردند.

داریوش زند فعال مدنی و همسر شیما بابایی  تا لحظه تنظیم این خبر  کماکان در بند۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین نگهداری می شود و خبر از آزادی این فعال مدنی به کمپین گزارش نشده است.

شیما بابایی پیشتر بارها از سوی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود. این فعال مدنی در ۵ خرداد ۹۵ بازداشت و پس از یک هفته با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. در بهمن‌ماه سال ۹۵ برای ارائه آخرین دفاعیات به شعبه سوم دادسرای اوین احضار و شش اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی»، «نشر اکاذیب در فضای مجازی»، «توهین به رهبری»، «توهین به سران»، «ارتباط با بیگانه و رسانه‌های خارج از کشور» به وی تفهیم شد. او در تیرماه ۹۶ پس از مراجعه به دادسرای اوین متوجه می‌شود که حکم زندان تعلیقی برایش صادر شده است اما به دلیل اینکه حکم صادر شده در اختیار او قرار نگرفت متوجه نشد به چه مدت زندان محکوم شده است.

این فعال مدنی همچنین ۲۸ مردادماه ۹۶، در پی احضار به پلیس امنیت تهران همراه با پدرش دکتر ابراهیم بابایی بازداشت و به دادسرا منتقل شده بود. در دادسرای شعبه اوین به اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» تفهیم و به همراه پدرش با قرار کفالت به‌طور موقت آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید