داریوش زند از بند ۲۰۹ زندان اوین با تامین وثیقه آزاد شد

صبح امروز ۱۳ اسفند، داریوش زند فعال مدنی که پیش تر به همراه همسرش شیما بابایی از سوی ماموران امنیتی در شهر بهبهان بازداشت شده بود،  با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، داریوش زند فعال مدنی، با تامین وثیقه به صورت موقت از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین تا برگزاری دادگاه آزاد شد.

داریوش زند به همراه همسرش شیمابابایی روز ۱۲ بهمن ماه سال جاری در شهر بهبهان از سوی ماموران امنیتی بازداشت و سپس به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شدند.

ماموران وزارت اطلاعات با عنوان پستچی به خانه پدری داریوش زند مراجعه و سراغ او را گرفتند. پس از گشودن درِ منزل ماموران اطلاعات به داخل خانه هجوم برده و اقدام به بازداشت داریوش زند و همسرش شیما بابایی کردند.

در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری نیرو های امنیتی طی عملیاتی هماهنگ دست‌کم ۷ تن از فعالین مدنی به نام‌های ”محمود معصومی، سعید اقبالی، نادر افشاری، سعید سیفی جهان، داریوش زند، شیما بابایی و بهنام موسیوند” را در نقاط مختلف ایران بازداشت کردند.

داریوش زند پیش تر نیز در تظاهرات سراسری دی‌ماه در شهر تهران بازداشت و پس از ۹ روز با قرار کفالت موقتا تا روز دادگاه از زندان اوین آزاد شده بود.

داریوش زند در نامه ای به حسن روحانی درباره بازداشت خود و نگهداری زندانیان در شرایط غیرانسانی توضیح داده و تاکید کرده بود مردم در تظاهرات خود هیچ سلاح گرم و سرد به همراه نداشتند و جز مطالبات برحق خود چیزی نگفته‌اند اما لباس‌شخصی‌ها و گارد ویژه با گسترش جوّ به شدت امنیتی به هر شکلی که می‌توانستند مردم را سرکوب کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید