هفت نفر دیگر در رابطه با برج سلمان مشهد بازداشت شدند، جنجال بر سر کنسرت در برج سلمان مشهد ادامه دارد

روز جاری ۷ نفر دیگر از عوامل مرتبط با اتفاقات برج سلمان مشهد دستگیر شدند و بررسی پرونده آن‌ها ادامه دارد.

امروز اول اردیبهشت ۱۳۹۷ هفت تن دیگر به دلیل جنجال بر سر برگزاری یک کنسرت در یک مرکز خرید مشهد بازداشت شدند، پیش از این کاظم دبیری،‌ معاون مدیر کل و رییس اداره ارشاد مشهد به دلیل آنچه «جریحه دار کردن عفت عمومی، عدم رعایت قوانین مربوطه و ایجاد مزاحمت برای کاسبان برج سلمان» در این شهر خوانده شده، بازداشت شده‌ بود.

خبر گزاری تنسیم با تایید این خبر گفته: «بررسی پرونده عوامل دخیل در اتفاقات برج سلمان مشهد همچنان ادامه دارد.»

این در حالی است که معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفته: برنامه برج سلمان دارای مجوزهای لازم بوده و این مجوزها کاملا بر اساس ضوابط صادر شده بود. نیروی انتظامی برای برگزاری این مراسم قرعه کشی، مجوز صادر کرده بود.

افشین تحفه‌گر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص علت ایجاد حواشی پیرامون این برنامه طی روزهای گذشته اظهار کرد: ظرفیت برج سلمان حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر است اما حجم تبلیغات گردانندگان با ظرفیت برج همخوانی نداشت و افزایش جمعیت باعث ایجاد این مشکلات شد و نتوانستند نظم اوضاع را رعایت کنند.

احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی نیز در این باره گفته است: در این شهر، هتک حرمت می‌شود و در مقام خوانندگی یک آوازه‌خوان، زنان روسری برمی‌دارند اما هیچ مسئولی ککش نمی‌گزد. جز دو مسئول از قوه قضائیه، که قاطعانه وارد می‌شوند. این رسالت سپاه است که از ارزش‌ها دفاع کند. تا روزی که بسیج و سپاه قدرتمند داریم، نمی‌توانیم سفره دین را از زیر پای مردم بکشید. از مسئولان قوه قضائیه که قاطعانه برخورد کردند، تشکر می‌کنم.

سه شنبه شب ۲۸ فروردین در یک مراسم قرعه‌کشی برای اهدای جایزه به خریداران یک مرکز خرید در مشهد کنسرتی برگزار شد و چند نفر رقصیدند. معاون دادستان مشهد اعلام کرده  بود که کاظم دبیری، معاون مدیر کل و رییس اداره ارشاد مشهد به دلیل آنچه «جریحه دار کردن عفت عمومی، عدم رعایت قوانین مربوطه و ایجاد مزاحمت برای کاسبان برج سلمان» در این شهر خوانده شده، بازداشت شده‌ است. همزمان عده‌ای از اهالی مشهد جلوی اداره ارشاد این شهر تحصن کرده‌اند و می‌گویند به اتفاقات سه شنبه شب اعتراض دارند.

چند سال است که برگزاری کنسرت در شهر مشهد ممنوع شده است. غلام‌علی صادقی، دادستان مشهد اعلام کرده که برگزاری کنسرت در مشهد به صلاح نیست. او از هنرمندان موسیقی ایرانی خواسته است که شهرهای دیگری را برای برگزاری کنسرت‌هایشان انتخاب کنند.

تاکنون کنسرت هنرمندانی مانند سالار عقیلی، شهرام ناظری و کیهان کلهر در استان خراسان رضوی به بهانه پیشگیری از «اتفاقات اخلاقی ناگوار» لغو شده است. احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد گفته بود مشهد شهر عیاشی و گردشگری و کنسرت نیست، علم الهدی امام جمعه مشهد از ساکنان مشهد خواسته بود که اگر کنسرت می‌خواهند از این شهر به شهر دیگری بروند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید