لیلی خاتمی فعال حقوق کودکان و زنان در زاهدان بازداشت شد

لیلی خاتمی، فعال حقوق کودکان و زنان که در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و مناطق محروم زاهدان برای کودکان، برنامه‌های نمایشی، گروه‌درمانی و قصه‌خوانی برگزار می‌کرد،‌ نوزدهم آبان‌ماه، از سوی ماموران امنیتی، در زاهدان، بازداشت شده و با اتهام “جاسوسی” مواجه شده‌است.

مونس خاتمی، خواهر لیلی خاتمی در گفت‌وگویی به شاهد علوی، روزنامه‌نگار گفته‌است: «خواهرم یک هفته به زاهدان رفته بود , در آخرین روز سفرش در زاهدان و در منزل یکی از بستگان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به تهران منتقل شده‌است».

وی در خصوص آخرین وضعیت خواهرش گفت: «تا جایی که اطلاع دارم خواهرم با اتهام جاسوسی مواجه شده و بیشتر از این اطلاعی ندارم و در طول این مدت، پدرم موفق شد دو بار او را ببنید و یک بار هم با من تماس تلفنی داشت».

مونس خاتمی در خصوص مکان نگهداری لیلی خاتمی، افزود: «تا جایی که خبر داریم ظاهرا تهران است، ولی اینکه چرا به آنجا منتقل شده، اطلاعی نداریم و هنوز موفق نشده‌ایم وکیل بگیریم».

مونس خاتمی، در خصوص حوزه فعالیت‌هایی که خواهرش داشته، می‌گوید: « خواهر من، معمولا تنها کار می‌کردند و کارش هم بیشتر مربوط به کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مناطق خیلی محروم بود و به روستاهای دورافتاده سر می‌زد و کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، مازندران و گیلان و همیشه طوری برنامه‌ریزی می‌کرد به محروم‌ترین مناطق کشور سر می‌زد و همه برنامه‌اش این بود که حداقل یک امیدی برای این بچه‌ها ایجاد کند و هیچ فعالیت سیاسی نداشت».

خانم خاتمی در آخر گفت: «خواهر من پیش از این بازداشت نشده‌بود و این خبر بازداشت برای ما کاملا غیرمنتظره بود و خواهرم هیچ فعالیت محرمانه‌ای نداشت و حتی روستاهایی هم که سر می‌زد، کاملا مشخص بود. او زمانی که در مناطق زلزله زده کرمانشاه به سر می‌برد مانند خود مردم آنجا در شرایط سختی زندگی می‌کرد و پابه پای مردم در چادر زندگی می‌کرد و همه تلاشش را می‌کرد که بچه‌ها خودشان را بروز دهند».

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید