نامه سرگشاده چند زندانی سیاسی از زندان شیراز در خصوص مرگ وحید صیادی‌نصیری؛ “از دل تاریک زندان سکوت خود را می‌شکنیم”

چند زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز، طی نامه‌ای سرگشاده، در واکنش به جان سپردن وحید صیادی‌نصیری، نوشته‌اند: «ما زندانیان سیاسی در بند ۱۴ امنیتی (واحد ۱) زندان عادل‌آباد شیراز در مقابل بی‌عدالتی‌های حاکم بر جامعه و برادران مبارزمان سکوت نخواهیم کرد و همبستگی خود را اعلام می‌کنیم».

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مجید عزیزی، حسین فرخ‌پور، عظیم خاکسار، امید کرمی، بیژن رضایی و حسین سپنتا، از زندانیان سیاسی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز در پی مرگ ناشی از اعتصاب غذای وحید صیادى نصیرى، زندانی سیاسی محبوس در زندان لنگرود قم، نامه‌ای سرگشاده منتشر کرده‌اند که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین قرار گرفت.

در بخشی از این نامه آمده‌است: «دگرباره در تاریکی شوم و بی‌عدالتی‌هایی که پایانی ندارد یک تن دگر از هم‌میهنان خویش را از دست دادیم و دگربار میهن‌مان ایران، داغدار شد که این داغ‌داری سال‌هاست بر سر میهن‌مان سایه افکنده است. وحید صیادی نصیری، برادر آزادی‌خواه و مبارز ما، بی‌هراس از زندان، زنجیر، شکنجه و خودکشی شدن با دستانی بسته و شکمی گرسنه در اعتصاب جان سپرد».

این زندانیان نوشته‌اند: «امروز همه ما به باور این شعار رسیدیم که اگر یکی نشویم، یکی‌یکی خواهیم مرد. مردم ایران زمین بیایید دست در دست هم متحد فارق از هرگونه تفکر، آیین، نژاد و گرایش سیاسی صدای وحید و تمام آزادی‌خواهان و مبارزان این مرز و بوم شویم».

متن کامل این نامه را در ادامه بخوانید:

“به نام نام ایران زمین
و دگرباره در تاریکی شوم و بی‌عدالتی‌هایی که پایانی ندارد، یک تن دگر از هم‌میهنان خویش را از دست دادیم و دگربار میهنمان ایران داغدار شد که این داغ‌داری سال‌هاست بر سر میهن‌مان سایه افکنده است. وحید صیادی نصیری، برادر آزادی‌خواه و مبارز ما، بی‌هراس از زندان، زنجیر، شکنجه و خودکشی شدن با دستانی بسته و شکمی گرسنه در اعتصاب جان سپرد. از همین‌جا ما زندانیان سیاسی در بند ۱۴ امنیتی (واحد ۱) زندان عادل‌آباد شیراز در مقابل بی‌عدالتی‌های حاکم بر جامعه و برادران مبارزمان سکوت نخواهیم کرد و همبستگی خود را اعلام می‌کنیم. از اینجا از دل تاریک این زندان می‌شکنیم سکوت خود را تا بانگ زنیم “مرگ ما پر قو نیست، گران است سنگین”.

امروز همه ما به باور این شعار رسیدیم که اگر یکی نشویم، یکی‌یکی خواهیم مرد. مردم ایران زمین بیایید دست در دست هم متحد فارق از هرگونه تفکر، آیین، نژاد و گرایش سیاسی صدای وحید و تمام آزادی‌خواهان و مبارزان این مرز و بوم شویم. امید روزی که سرزمین نیاکانمان، ایران آباد و آزاد و یکپارچه و متحد در پرتو خورشید ازادی باشد .

«مجید عزیزی-حسین فرخ‌پور-عظیم خاکسار-امید کرمی-بیژن رضایی-حسین سپنتا»”

گفتنی است روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۱۳۹۷، وحید صیادى نصیرى، زندانی سیاسی محبوس در زندان لنگرود قم که از تاریخ ۲۱ مهرماه در اعتراض به عدم رعایت اصول تفکیک جرائم زندان‌ها و همینطور محرومیت از دادرسی عادلانه و عدم توجه مسئولان زندان برای انتقال وی به زندان اوین، در اعتصاب غذا بسر می‌برد، به دلیل وخامت حالش، در بیمارستان، درگذشت.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفته‌بود: «این زندانی سیاسی پیش از این در چهلمین روز از اعتصاب غذای خود دچار خونریزی معده شده‌بود و معده اش آب قبول نمی‌کرد و با توجه به وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده‌بود، اما بدون درمان قطعی به زندان بازگردانده شد.»

خواهر وحید صیادی نصیری، ادعای دادستان این شهر مبنی بر اینکه دلیل مرگ برادرش “بیماری کبدی” بوده را رد کرده و گفته وی به دلیل اعتصاب غذا فوت کرده‌است.

خواهر وحید صیادی‌نصیری: “دلیل مرگ برادرم اعتصاب غذا بود”

لازم به توضیح است که وحید صیادی نصیرى، زندانی سیاسی محبوس در زندان قم، به اتهامات “توهین به خامنه‌ای و تبلیغ علیه نظام” مجموعا به چهار سال و نیم حبس محکوم شده بود.

این زندانی سیاسی، در تاریخ یکم مرداد ماه سال جاری توسط اداره اطلاعات قم با اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت و پس یک هفته بازجوئی در اداره اطلاعات آن شهرستان به زندان ساحلی قم منتقل شد.

روز ۲۲ شهریور ماه به «وحید صیادی نصیری» ابلاغ شد که در تاریخ ۳۱ شهریور ماه تاریخ برگزاری دادگاه وی است. با این حال صبح روز ۲۴ شهریور ماه بطور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی ضمن انتقال ناگهانی ایشان به شعبه یک دادگاه انقلاب قم توسط قاضی شعبه یک دادگاه انقلاب قم بدون حضور وکیل با اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری مورد محاکمه و به چهار سال و نیم حبس محکوم شد.

این زندانی سیاسی پیش تر نیز در مهرماه ۱۳۹۴ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با اتهامات «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» در دادگاه بدوی به هشت سال حبس محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۳۰ ماه کاهش پیدا کرد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید