اتمام مرخصی و بازگشت مصطفی عزیزی به زندان

«مصطفی عزیزی» نویسنده و تهیه‌ کننده سابق تلویزیون دولتی ایران که پیش تردر روز شنبه ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۴ به همراه چند تن از زندانیان دیگر به مرخصی نوروزی اعزام شده بود با پایان دوران مرخصی، روز گذشته یکشنبه ۱۵ فروردین ماه به زندان بازگشت.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی، «مصطفی عزیزی» از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۳ در زندان اوین به سر می‌برد، وی پس از تحمل حدود یک ماه انفرادی در بند دو الف زیر نظر سپاه پاسداران، اواسط اسفند ماه سال گذشته به بند هشت سالن هفت زندان اوین منتقل شد.
 
دادگاه رسیدگی به پرونده نامبرده پیش تر در روز دوشنبه ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۱۵دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» برگزار و وی به ۸ سال زندان محکوم شد.
 
اتهامات انتسابی وی اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور (در داخل و خارج) ۵ سال، اقدام علیه امنیت ملی (سایبری) ۱ سال ، و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ۲ سال ذکر شده بود.
 
حکم ۸ سال زندان «مصطفی عزیزی» پس از بررسی مجدد در شعبه‌ی‌ ۵۴ دادگاه تجدیدنظر انقلاب تهران به ریاست قاضی «پورعرب»، به ۳ سال حبس و جزای نقدی تقلیل یافت که طبق ماده‌ی ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با تجمیع جرائم حداکثر ۲ سال از این حکم قابلیت اجرا است.
 
هم‌چنین در این دادگاه که در ۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۴ تشکیل شد نامبرده به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور”، به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.
 
عزیزی مقیم کشور کاناداست. او یک ماه پس از بازگشت به ایران برای دیدار با خانواده‌اش، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.
 
وی تهیه‌ کننده سابق تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، عضو آسیفای بین‌المللی (انجمن بین‌المللی سازندگان و دوست‌داران فیلم‌های انیمیشن) بوده و به مدت چهار سال مدیر‌عامل آسیفای ایران بوده است.
 
«مصطفی عزیزی» از سال ۱۳۶۵، نویسنده و سردبیر برنامه‌های علمی و آموزشی رادیو ایران بود. سال ۱۳۶۹ به تلویزیون رفت و مدیر واحد انیمیشن کامپیوتری شد. مدیریت گروه مهندسی نرم‌افزار صدا و سیما هم در آن زمان بر عهده او بود. همکاری او با تلویزیون به عنوان تهیه‌کننده نیز از همین زمان آغاز شد.
 
او در دهه‌ ۷۰ و ۸۰ خورشیدی، مسابقه‌ «تلاش» و مجموعه‌ تلویزیونی «مسافر» و «راه بی‌پایان» را برای تلویزیون دولتی ایران تهیه کرد که از برنامه‌های پربیننده‌ آن زمان بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید