در پی افت شدید ضربان قلب، شرایط جسمانی جعفر عظیم زاده بسیار بحرانی است

پس از گذشت ۵۷ روز از اعتصاب غذای «جعفر عظیم زاده» دبیر هیئت مدیره تشکل کارگری «اتحادیه آزاد کارگران ایران» و پافشاری او جهت تداوم اعتصاب غذا تا زمان رسیدگی به خواسته هایش، صبح روز گذشته چهارشنبه ۲ تیرماه پیش از شروع «کلونوسکوپی روده» در بیمارستان سینا؛ پزشک مربوطه متوجه افت شدید ضربان قلب شد و پس از بکارگیری برخی تمهیدات و احتیاط، کلونوسکپی را آغاز کرد. اما به دلیل افت شدید ضربان قلب؛ تنها موفق به کلونوسکپی از قسمت محدودی از روده شد و پس وصل سرم به او، در تشخیص اولیه علت خونریزی روده را اعتصاب غذای او دانست.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی، « اتحادیه آزاد کارگران ایران» طی گزارشی نوشته ” به علت غیر عادی بودن وضعیت قلبی این کارگر جوشکار ۵۰ ساله، هم اکنون دستگاه کنترل ضربان قلب به او وصل است و قرار ست طی روز جاری ( پنجشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۵) از سوی متخصص قلب معاینه شود.
 
این فعال کارگری ساعت ۸ شب روز گذشته چهارشنبه ۲ تیرماه علی رغم مراقبت های پزشکی در طول پنج روز گذشته در بیمارستان سینا فشارش ۸ به ۵ و ضربان قلبش بین ۴۳ تا ۵۰ بوده است.
 
«جعفرعظیم زاده» پس از گذشت ۵۷ روز از اعتصاب غذا همچنان بر ادامه این اعتراض تاهنگام رسیدگی به خواسته هایش مصمم است. اما دستگاه قضایی متقابلا بر عدم پاسخگویی به خواست او که اینک به خواست عمومی تبدیل شده است، ادامه می دهد.
 
برخورد با قصد مقابله و تلافی جویانه ی دستگاه قضایی با جعفر عظیم زاده طی این مدت طولانی عملا هدف کشتن این کارگر زندانی را نمایان کرده است.
 
ادامه این روند، قتل عمد «جعفر عظیم زاده» از سوی مقامات قضایی را به دنبال خواهد داشت.
 
«جعفر عظیم زاده» پیش تر به دلیل شرایط حاد جسمانی نظیر «خونریزی روده»، «تاری دید»، «عدم تعادل در راه رفتن»، «خواب رفتگی در ناحیه سمت چپ سر»، «سرگیجه» و «ضعف شدید جسمانی» به علت اعتصاب غذا از روز شنبه ۲۹ خرداد ماه در بیمارستان سینا بستری شده است.
 
پس از آزمایشات مشخص شده کبد و پروستات او دچار آسیب های جزئی شده و همچنین در تشخیص اولیه علت خونریزی روده اعتصاب غذای او بوه است.
 
«جعفر عظیم زاده» به علت اعتصاب غذا در زندان کلیه هایش از کار افتاد و حتی دفع ادرار نیز برایش به سختی انجام می گرفت و خطرناکتر از این، موروثی بودن سکته قلبی در خانواده اش در ادامه اعتصاب غذا وضعیت سلامتیش را به شدت به مخاطره انداخته است.
 
«جعفر عظیم‌زاده» ، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفند ماه ۱۳۹۳ از سوی دادگاه انقلاب به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی،رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شد.
این فعال کارگری که از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل مزد بوده، به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور”،” اخلال در نظم عمومی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” جمعا به شش سال حبس محکوم شده است.
«ابولقاسم صلواتی»، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، در این حکم مجازات های این فعال کارگری را تجمیع نکرده است.
از جمله مصادیق اتهامات «جعفرعظیم‌زاده»، تشکیل «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، «تشکیل اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار»، همکاری با «کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری»، شرکت در تجمع «روز جهانی کارگر پارک لاله» در سال ٨٨، هدایت کارگران در اعتراضات سال ٨۴، اقدام به تشکیل و برنامه ریزی و مدیریت تجمعات کارگری در زمان دولت جدید و تهدید به تجمع و اعتصاب در اسفند ماه ۱۳۹۲ بوده است.
«جعغرعظیم‌زاده» همچنین به علت جمع آوری طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران و تجمعات در مقابل مجلس و وزارت کار و هدایت و اجرای این تجمعات، اعتراض به مزد مصوب، شکایت از سعید مرتضوی به عنوان نماینده هزار کارگر، اعتراض به ایجاد تغییرات ضدکارگری در قانون کار، نشست و ملاقات با دیگر تشکل های مستقل کارگری از قبیل سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی، کمیته پیگیری و مصاحبه با برخی رسانه‌های برون مرزی محکوم شده است.
این فعال کارگری، در آستانه روز جهانی کارگر سال ۱۳۹۳ از سوی ماموران امنیتی در تهران بازداشت و پس از ۴۶ روز با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
او در ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۴ بر اساس ابلاغیه شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، برای تحمل شش سال زندان خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید