نجم الدین فرجی بازداشت شد

«نجم الدین فرجی» اهل روستای لنج آباد شهرستان مریوان، ساعت ۹ صبح روز گذشته چهارشنبه ۲ تیر ماه از سوی مامورین وزارت اطلاعات پس از تفتیش منزل و ظبط وسایل شخصی و الکتریکی بازداشت و به اداره اطلاعات شهرستان مریوان منتقل شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر نیز در ساعت پنج صبح روز چهارشنبه ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۴ نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات با سه ماشین پس از محاصره منزل پدری «نجم الدین فرجی» واقع در روستای “لنج آباد” از توابع مریوان در استان کردستان او را به همراه برادر خود «جلال فرجی» بازداشت کزدند.
 
«رئوف فرجی» پدر این دو برادر که مردی سالخورده می باشد، نیز پیش تر در تیر ماه ۱۳۹۴ از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از چند روز آزاد شده بود.
 
گفتنی است پسر دیگر این خانواده ، «فخرالدین فرجی» زندانی سیاسی کُرد نیز مدتی پیش با تودیع وثیقه سنگین به مرخصی اعزام شد و پس از آن از ایران خارج شد.
 
«فردین (فخرالدین )فرجی» در خردادماه ۱۳۹۰ به همراه « محمد حسین رضایی» و« ایوب اسدی» به اتهام محاربه و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای تابعه‌ سنندج بازداشت شد.
 
«فخرالدین فرجی»در نهایت به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” در دادگاه انقلاب سنندج محاکمه و به ٣٠ سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شده بود.
 
تا کنون از علت بازداشت «نجم الدین فرجی» اطلاع دقیقی در دست نیست.
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید