ادامه اعتصاب غذای ۱۵زندانی زندان رجایی شهر و انتقال خالدحردانی به بهداری زندان

 

خالد حردانی زندانی محبوس در زندان رجایی شهرکرج روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه درپی اعتصاب غذا به بهداری این زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،خالد حردانی که در ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۷ فروردین ماه سال جاری در اعتراض به انتقالش به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده بود ، روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه به بهداری زندان منتقل و پس از تزریق سرم به سلول انفرادی بازگردانده شد.
گفته شده خالد حردانی مبتلا به زخم شدید معده است و تاکنون چندین بار دچار خونریزی معده شده است و در وضعیت خطرناک جسمی قرار دارد.
سعید عابدینی تبعه آمریکاو مصطفی اسکندری دیگر زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج،از جمله زندانیانی هستند که به همراه وی در روز دوشنبه ۱۷ فروردین ماه به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده اند.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانیان به گزارشگرکمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته است:«سعید عابدینی به هنگام انتقالش به سلول انفرادی به علت همراه داشتن کتاب انجیل توسط یکی از ماموران به دستور مردانی رئیس زندان مورد ضرب و شتم قرارگرفته و کتاب وی را روی زمین اتداخته و لگد مال کرده است»
سعید عابدینی نیز به نشانه اعتراض به این حرکت و انتقالش به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زده است.
در حال حاضر ۱۵ زندانی سیاسی زندان رجایی شهر که در یک اقدام مشترک در اعتراض به انتقال این سه هم‌بندی خود به سلول های انفرادی این زندان، از روز چهارشنبه دست به اعتصاب غذا زده بودند در دومین روزاز این اعتصاب به سر می بردند.

اسامی اعتصاب کنندگان به قرار زیر می باشد.

۱- حمزه سواری
۲- ابولقاسم فولادوند
۳- میثاق یزدان‌نژاد
۴- اسداله هادی
۵- صالح کهندل
۶- پیروز منصوری
۷- سعید ماسوری
۸- رضا اکبری منفرد
۹- ماشاءالله حائری
۱۰- حشمت‌الله طبرزدی
۱۱- شاهرخ زمانی
۱۲- افشین حیرتیان
۱۳- سعید شیرزاد
۱۴- امیر امیرقلی
۱۵- شاهین ذوقی‌تبار

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید