شهروند لبنانی در دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس و جریمه نقدی محکوم شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که دادگاه انقلاب در ایران نزار زاکا، شهروند لبنانی مقیم آمریکا را به ۱۰ سال زندان محکوم کرده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای زاکا در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم به ۱۰ سال زندان و پرداخت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شده است.
 
 رادیو آلمان با انتشار این گزارش اعلام کرد که نزار زاکا که از او به عنوان کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات یاد می‌شود، تابستان سال ۹۴ با دعوت شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان رئیس جمهوری ایران برای شرکت در «دومین همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار» به ایران به ایران سفر کرد. چندی بعد رسانه‌های ایران اعلام کردند که سپاه پاسداران او را به اتهام جاسوسی برای آمریکا دستگیر کرده است.
 
سازمان عفو بین‌الملل هفته گذشته گزارش داد که این شهروند لبنانی که اقامت دائم آمریکا را نیز دارد، دو جلسه کوتاه دادگاه غیرعلنی را سپری کرده است. بر اساس گزارش این سازمان، آقای زاکا تا ماه ها پس از بازداشت از داشتن وکیل محروم بود.
 
عفو بین‌الملل در گزارش خود آورد که آقای زاکا تنها پس از حدود هفت ماه موفق به ملاقات وکیل خود شد. وکیل آقای زاکا با بیان اینکه این تاجر لبنانی به همکاری با دولت‌های متخاصم متهم شده است، به او گفته بود که نتوانسته به طور کامل به پرونده او دسترسی داشته باشد.
 
سال گذشته و پس از دستگیری نزار زاکا، برخی از رسانه‌های اصولگرا این شهروند لبنانی را که اقامت آمریکا را نیز دارد، مامور سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده معرفی کردند.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید