اعدام یک زندانی در سلماس و انتقال سه زندانی در زندان ارومیه برای اجرای حکم اعدام

بامداد امروز سه شنبه ۱۱ آبان‌ماه حکم اعدام یک زندانی که در طی روزهای گذشته از زندان ارومیه به زندان سلماس منتقل شده بود، اجرا شده و همچنین سه زندانی محکوم به اعدام مربوط به جرایم مواد مخدری در زندان مرکزی ارومیه جهت اجرا به سلولهای انفرادی منتقل شدند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، “بامداد امروز سه شنبه حکم اعدام ایرج حامدی، متاهل و اهل ارومیه که پیشتر به اتهام جرایم مواد مخدری بازداشت شده بود، در زندان سلماس اجر شد.
 
بنابه گزارش شبکه حقوق بشر کُردستان ، روز گذشته این زندانی به دلیل تجمع خانواده‌اش در مقابل درب زندان و درگیری با ماموران به دستور مسئولین زندان از حق آخرین ملاقات با خانواده‌اش محروم شده بود. هر چند منابع مختلفت از انتقال چندین زندانی محکوم به اعدام محبوس در زندان سلماس به سلولهای انفرادی خبر داده‌ بودند ولی تاکنون تنها هویت ایرج حامدی برای شبکه حقوق بشر کُردستان محرز شده است. ”
 
بنابه این گزارش، ایرج حامدی در سال ۸۹ در یک پرونده‌ی مشترک با سامی مامدی و جوانشیر چهارطاق به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدری بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. این زندانی به دلیل اقامت خانواده‌اش در ارومیه، بعدا از زندان سلماس به زندان ارومیه منتقل شده بود و نهایتا روز شنبه ۸ آبان‌ماه از بند ۱۵ زندان مرکزی ارومیه جهت اجرای حکم اعدام به زندان سلماس منتقل شد. حکم اعدام سامی مامدی روز گذشته اجرا شد و حکم اعدام جوانشیر چهارطاق به دلیل خودزنی و ارسال نامه دیوان عالی کشور ، موقتا متوقف شده است.”
 
گفتنی است که بامداد امروز نیز سه زندانی محکوم به اعدام محبوس در بند ۱۵ زندان مرکزی ارومیه به نامهای شعیب حاتمی، اهل ارومیه، درویش منزمی، اهل ارومیه و فرهاد منصوری اهل سنندج جهت اجرای حکم به سلولهای انفرادی منتقل شدند. هر سه زندانی پیشتر به اتهام جرایم مواد مخدری بازداشت شده‌ و از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شده‌اند.”
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید