جهت اجرای حکم،مجید مقدم خود را به زندان اوین معرفی کرد

«مجیدعابدین زاده مقدم» فعال مدنی صبح روز جاری ۱۱ آبان ماه جهت تحمل محکومیت ۳ سال حبس، خود را به زندان اوین معرفی کرد. این فعال مدنی  در۲۹ مهرماه سال جاری، از سوی شعبه دوم اجرای احکام دادسرای اوین  جهت اجرای حکم حبس به طور کتبی احضار شده بود.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی پیش‌تر در اسفندماه ۱۳۹۳ در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «احمد زاده» به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور”، “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که با اعتراض وی و اعمال ماده ١٣۴، از سوی شعبه ۳۹ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «شفیعی خورشیدی»، حکم صادره به سه سال حبس کاهش یافت و درنهایت وی به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
مجید مقدم یکی از زندانیان سابق بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸ است که پیش‌تر در  ۱۲ آذرماه ۱۳۹۳، در منزل پدری‌اش توسط ماموران لباس شخصی بازداشت و به بند ۲ الف سپاه زندان اوین منتقل شد.
 
او نزدیک به ۴ ماه را در سلول انفرادی سپری کرد و از سوی ماموران اطلاعاتی تحت بازجویی‌های شدید قرار داشت. وی سپس به بند ۸ زندان اوین منتقل و در مردادماه ۱۳٩۴ پس از تحمل ۸ ماه حبس با قرار وثیقه ٣٠٠ میلیونی آزاد شده بود
.
“حمایت علنی از رهبران جنبش سبز”، “دیدار با خانواده جان باختگان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸”، “حمایت از زندانیان سیاسی و ملاقات با آن‌ها” و “بازگویی وقایع بازداشتگاه کهریزک از طریق مصاحبه با رسانه‌های آزاد”، از دلایل صدور حکم ۳ سال حبس این فعال مدنی در دادگاه انقلاب بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید