وخامت حال آرش صادقی زندانی سیاسی در اعتصاب غذا

آرش صادقی در بیست‌ونهمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود بازهم دچار بیهوشی شده و چندین ساعت با دستگاه اکسیژن در بهداری به وی رسیدگی شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آرش صادقی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین علاوه بر بیهوشی های مداوم به تپش قلب و تنگی تنفس شدید نیز دچار شده و همچنین ناخن های پایش هم کبود شده و فشارش ۹بر روی ۶بوده و بیش از ده کیلو وزن کم کرده است.
 
یک منبع مطلع در این باره به “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” گفت که بهداری زندان اوین برای وی دستور انتقال و بستری به بیمارستان را صادر کرده اما آرش صادقی با شرایط زندان که مجبور به پوشیدن لباس زندان و دستبند و پابند زدن و همچنین وصل سرم در بیمارستان است مخالفت کرده و اعلام کرده در صورت نبود این شرایط و همچنین داشتن حق ملاقات حاضر به اعزام به بیمارستان میشود.
 
این منبع همچنین گفت که مسئولین زندان اوین هیچ گونه پاسخ و توجهی نسبت به وخامت حال و خواسته های قانونی این زندانی سیاسی نشان نداده اند.
 
آرش صادقی که خود مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس است، از روز سوم آبان‌ماه در اعتراض به بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی جهت تحمل ۶ سال حبس، دست به اعتصاب غذا زده است.
 
آقای صادقی در بیست‌وپنجمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با نگارش نامه ای سرگشاده به کانون وکلای ایران به عنوان «تشکلی حقوقی خارج از حیطه قدرت» و با هدف «به شهادت گرفتن» اعضای این کانون، در مورد پرونده همسرش توضیحاتی داده است. متن کامل این نامه را اینجا بخوانید.
 
لازم به یادآوری است علاوه بر آقای صادقی در حال حاضر وحید صیادی نصیری، مهدی و حسین رجبیان، علی شریعتی، امیر (علی) امیرقلی، مرتضی مرادپور دیگر زندانیان عقیدتی هستند که در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برند.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید