نامه شرافت زرینی(دایه شریفه)مادر رامین حسین پناهی به آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان

شرافت زرینی( دایه شریفه) مادر رامین حسین پناهی فعال سیاسی و مدنی کُرد محبوس در زندان مرکزی سنندج که به تازگی به اعدام محکوم شده است؛ طی نامه‌ای خطاب به آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان خواستار کمک فوری  در رابطه با لغو حکم اعدام فرزند خود شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رامین و انور حسین پناهی دو برادر محبوس در زندان مرکزی سنندج در اعتراض به حکم اعدام رامین حسین پناهی از صبح روز شنبه هفتم بهمن ماه دست به اعتصاب زدند. آنها طی نامه‌ی رسما اعتصاب غذای خود را به مسوولان زندان مرکزی سنندج اعلام کردند.

شرافت زرینی، مادر رامین حسین پناهی در نامه خود به آجلیا مرکل صدر اعضم آلمان عنوان کرده به عنوان مادری داغ دیده که یک فرزندم را ترور کرده اند و اکنون یک فرزند ٢۴ ساله دیگرم را می‌خواهند اعدام کنند، با قلبی زخمی و دردمند از شما می‌خواهم که کمکم کنید.

متن کامل نامه شرافت زرینی(دایه شریفه) مادر رامین حسین پناهی را که برای انتشار  بدست کمیپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی رسیده است در ادامه بخوانید:

به خاطر ندارم که کی و چه روزی در کنار همه فرزندانم، با آرامش نشسته و به آنها نگاه کرده باشم. همیشه یکی درخطر و یا فراری و یا زندانی بوده است. از وقتی فرزندانم بزرگ شدند، حاکمان نگذاشتند روز خوشی در کنار هم داشته باشیم.
به خاطر ندارم که دیوارهای منزلم، چه زمانی رنگی از شادی و آرامش داشته باشند، فراموش کرده‌ام چگونه می‌توان از ته دل خندید. نمی‌توانم گریه نکنم، این حرف‌ها را هم در حالی می‌زنم که اشک از گونه‌هایم روان است، اشکی داغ و پر از غم و حسرت.
روزگاری انور در زندان بود و افشین دنبال کارهایش و امروز افشین ورامین در زندان هستند و برادران دیگرش دنبال کارشان، یکی از برادران آنها در آلمان است، امجد حسین پناهی فرزند من که لحظه‌ای آرام و قرار ندارد، چون رامین برادرش را این هفته به اعدام محکوم کردند.
شش ماه شکنجه و آزار و توهین به او که قلبم را پاره پاره کرده و اکنون وحشت و اضطراب اعدام، آیا می‌توانید یک لحظه خودتان را جای من بگذارید. فرزند من یک فعال سیاسی بود و حکومت را قبول نداشت.
امیدوارم اقدامی بکنید و هر کاری که می‌توانید انجام دهید رامین را اعدام نکنند. میگویند اگر شما نامه‌ای به مقامات حکومت ایران بنویسید بسیار تأثیرگذار است. پس به‌عنوان مادری داغ‌دیده که یک فرزندم را ترور کرده‌اند و اکنون یک فرزند ٢۴ ساله دیگرم را می‌خواهند اعدام کنند، با قلبی زخمی و دردمند از شما می‌خواهم که کمکم کنید. به مقامات حکومت اسلامی نامه بنویسید و بخواهید رامین دلبند و عزیزم را اعدام نکنند. من از همه‌کسانی که مخالف اعدام هستند تقاضای کمک دارم. نگذارید فرزندم را اعدام کنند.

شرافت زرینی مادر رامین حسین پناهی (دایه شریفه)

رامین حسین پناهی فعال سیاسی روز جمعه ۲ تیر ماه امسال در شرایطی که تنها و به قصد دیدار با مادر مریض خود به سنندج رفته بود، به ضرب گلوله نیروهای سپاه زخمی و سپس بازداشت شد. ماموران سپاه مدعی شدند وی با آنها درگیری مسلحانه داشته است، ولی وکیل، خانواده و حتی خود این زندانی موضوع درگیری مسلحانه را قویاً رد می‌کنند. خانواده‌ی این فعال سیاسی کُرد بر این باورند که “رامین در هیچ درگیری مسلحانه‌ای شرکت نداشته و این تنها سناریوی وزارت اطلاعات است تا از خانواده حسین پناهی به علت سابقه فعالیت‌های سیاسی‌شان انتقام بگیرند.

ای فعال مدنی کُرد پس از دویست پس از باجویی در سلول های انفرادی سپاه و اداره اطلاعات بە زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

پیشتر در ۹ تیرماه ، سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن است با انتشار بیانیه ای، بازداشت رامین حسین پناهی و چهار عضو خانواده اش را به مثابه  «ناپدید شدن اجباری خواند» و خواستار آشکارا شدن سرنوشت و محل نگهداری آنان و همچنین شفاف سازی در رابطه با وضعیت رامین حسین پناهی شد.

لینک پی دی اف متن نامه شرافت زرینی مادر رامین حسین پناهی به آنجلا مرکل به زبان کُردی:

پی دی اف کوردی: شەرافەت زەڕینی (دایە شەریفە)، دایکی ڕامین حسێن‌پەناهی

لینک پی دی اف متن نامه شرافت زرینی مادر رامین حسین پناهی به آنجلا مرکل به زبان آلمانی:

PDF Gramany:Scharafat Zarini

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید