«وضعیت وخیم جسمانی»‌ رضا شهابی در بند امنیتی زندان اوین

وضعیت جسمانی رضا شهابی، عضو زندانی هیئت‌مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه،‌ در بند ۲۰۹ زندان اوین که تحت نظارت و اداره وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی کشور قرار دارد، وخیم اعلام‌شده است.

کمپین دفاع از رضا شهابی در بیانیه‌ای در روز یکشنبه هشتم بهمن، با اشاره به اینکه آقای شهابی در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد، افزود که او را «تحت فشار و آزار مضاعف» قرار داده‌اند و افزود: «هر روزه، تعدادی زندانی زیر بازجویی با وضعیت وخیم روحی و جسمی را با او هم سلول می‌کنند».

کمپین دفاع از رضا شهابی در بخشی از بیانیه‌ خود نوشت که او را «در شرایط فشار عصبی قرار داده‌اند که دایماً فشار خونش بالا می‌رود» و اضافه کرد: «در حالی که پزشکان هشدار داده‌اند که شهابی باید به سرعت به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار بگیرد، تنها او را به پزشک عمومی نشان داده و فقط برایش قرص تجویز می‌کنند».

متن کامل این بیانیه را به نقل از کمیته دفاع از رضا شهابی عینا در ادامه می خوانید:

رضا شهابی را با اوضاع وخیم جسمی دربند ویژه امنیتی ۲۰۹ در زندان اوین تحت‌فشار و آزار مضاعف قرار داده‌اند. هرروزه تعدادی زندانی زیر بازجویی با وضعیت وخیم روحی و جسمی را با او هم‌سلول می‌کنند و اوضاع جسمی شهابی به حدی وخیم شده که و آن‌چنان او را در شرایط فشار عصبی قرار داده‌اند که دائما فشارخونش بالا می‌رود. درحالی‌که پزشکان هشدار داده‌اند که شهابی باید به‌سرعت به بیمارستان منتقل‌شده و تحت عمل جراحی قرار بگیرد، تنها او را به پزشک عمومی نشان داده و فقط برایش قرص تجویز می‌کنند! درحالی‌که او در سلول‌های بیش از یک نفری و در شرایط امنیتی ویژه تحت‌فشار و اذیت است اعلام کرده‌اند که او دربند عمومی محبوس است که این مسئله صحت ندارد. رضا شهابی در مرحله بازجویی نیست که در بند امنیتی ۲۰۹ محبوس باشد بلکه باید به بند عمومی زندان منتقل شده و از آنجا به بیمارستان اعزام شود. جان رضا شهابی در خطر است؛ او از فشار بالای خون، کمردرد و گردن درد، عارضه‌ی مغزی و بی‌حسی بدن و چند مشکل دیگر رنج می‌برد. محبوس نگه‌داشتن شهابی، دربند امنیتی با این شرایط بسیار زجرآور چیزی نیست جز یک برنامه‌ی حساب‌شده برای نابودی تدریجی او که باید مورد اعتراض تمام افراد و نهادهایی قرار بگیرد که نگران وضعیت و جان او هستند.

کمپین دفاع از رضا شهابی خواهان انتقال فوری رضا شهابی به بند عمومی و اقدام فوری برای بستری کردن او در بیمارستان است و شرایط طراحی و اجراشده‌ی فعلی برای او را چیزی جز تلاش برای نابودی او نمی‌داند. ما از همه‌ی تشکلات کارگری در ایران و جهان و تمامی افراد، رسانه‌ها و نهادهایی که مسائل کارگران زندانی و زندانیان سیاسی را پیگیری می‌کنند درخواست داریم که از هیچ تلاشی برای حمایت پیگیر و قدرتمند از رضا شهابی دریغ نکنند.

ما درباره وضعیت وخیم جسمی رضا شهابی و وضعیت بسیار آزاردهنده‌ای که برای او در بند امنیتی ۲۰۹ ایجاد کرده‌اند هشدار می‌دهیم.

کمپین دفاع از رضا شهابی
۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۶

بر اساس گزارش‌ها ارسالی از بند ۲۰۹ زندان اوین، رضا شهابی «از فشار بالای خون، کمر درد و گردن درد، عارضه مغزی و بی حسی بدن»‌ رنج می‌برد.

این فعال کارگری در خرداد سال ۸۹ بازداشت و به اتهام های امنیتی محکوم به پنج سال زندان و شش سال عدم فعالیت سندیکایی محکوم شده بود.

رضا شهابی به دلیل عمل جراحی مهره های گردن و کمر ناشی از ضرب و شتم دوره های بازداشت موقت با تایید پزشک قانونی مرخصی استعلاجی در دو سال آخر محکومیتش مورد موافقت دادستانی قرار گرفته بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید