افزایش دختران خیابان انقلاب در اعتراض به حجاب اجباری + فیلم

حرکتی که دی‌ماه سال جاری  از سوی ویدا موحد در اعتراض به حجاب اجباری انجام گرفت و به بازداشت او انجامید در روز دوشنبه ۹ بهمن گسترده‌تر شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  دی‌ماه گذشته در جریان اعتراض‌های سراسری  در ایران، تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که در آن دختری  با برداشتن روسری خود و آویزان کردن آن بر روی یک چوب اعتراض خود را به نسبت به حجاب اجباری ابراز کرد. حرکتی که ویدا موحد معرف به دختر انقلاب  انجام داد، منجر به دستگیری او شد.

این حرکت،  بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی  داخلی و خارجی در مورد حجاب اجباری  و نقض  حقوق زنان در ایران به همراه داشت.

بر اساس تصاویر و اخباری که در روز دوشنبه  ۹ بهمن در شبکه‌های اجتماعی و برخی خبرگزاری‌ها  به‌صورت بسیار گسترده  منتشرشده، تعدادی از دختران  در نقاط مختلف تهران ازجمله در خیابان انقلاب، و یک نفر در اصفهان را نشان می‌دهد که روسری‌های خود را از سر برداشته و با وصل کردن آن به چوب به فراگیر شدن  این نوع  اعتراضات و نافرمانی اجتماعی در ایران پرداخته‌اند.

لحظه‌ی بازداشت نرگس حسینی دومین بانو از دختران  انقلاب که در روز ۹ بهمن‌ماه، در خیابان انقلاب به قانون حجاب اجباری اعتراض کرد.

همچنین بر اساس تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی در  شهر رشت، دختری در حال انتقاد از یک طلبه است که او را عامل گرانی و مشکلات جامعه می‌داند.

بازتاب اقدامات این دختران به اندازه‌ای وسیع بوده است که هشتگ «دختر_خیابان_انقلاب» به «دختران_خیابان_انقلاب» تغییر کرده و به یکی از ترندهای اصلی در سایت توئیتر تبدیل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید