دو تن از شهروندان بهایی بوشهر با قید وثیقه آزاد شدند

پونه ناشری و عماد جابری دو شهروند بهایی ساکن بوشهر به قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پونه ناشری و عماد جابری دو شهروند بهایی ساکن بوشهر که ۲۴ بهمن سال جاری در منزل خود بازداشت شده بودند، امروز ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۶، هر کدام با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

این دو شهروند بهایی ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۶ در اقدامی برنامه ریزی شده از سوی نیروهای امنیتی به همراه دست کم ۵ تن دیگر (اسدالله جابری و همسرش احترام شیخی، مینو ریاضتی، فریده جابری و فرخ لقا فرامرزی) در بوشهر بازداشت شده بودند. “عماد جابری فرزند اسدالله جابری و احترام شیخی است.”

گفتنی است، ماموران امنیتی ضمن تفتیش منزل این افراد وسایل شخصی‌شان از قبیل لب تاپ، کتاب، فلش مموری، هارد اکسترنال و آلبوم های خانوادگی آنها را نیز توقیف کرده بودند. کماکان از علت و اتهام افراد بازداشتی گزارشی منتشر نشده است.

مدتی پیش ۲۵ استاد دانشگاه و حقوقدان بین‌المللی در نامه‌ای خطاب به محمدجواد لاریجانی، رییس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خواستند به آزار بهاییان پایان داده شود و خواستار اجرای عدالت و به رسمیت شناختن حقوق بهاییان شدند.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد، اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به‌صورت سیستماتیک نقض شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید