ادامه بازداشت صادق قیصری در زندان تهران بزرگ

صادق قیصری، روزنامه نگار و دانشجوی سابق دانشگاه شهید بهشتی که در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، در خیابان پاسداران بازداشت شده بود، بیش از دو ماه است بدون دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده در زندان مرکزی تهران بزرگ (فشافویه) بسر می برد.

صادق قیصری، روز ۳۰ بهمن و پس از انتشار اخبار محاصره دراویش برای تهیه گزارش به خیابان پاسداران رفته بود  که از سوی نیروهای امنیتی  با ضرب و شتم بازداشت شد. وی دانش‌آموخته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهر در ابتدای دهه نود و دبیری بخش اندیشه روزنامه ستاره صبح را به عهده داشت، صادق قیصری با روزنامه‌های بهار و همدلی نیز همکاری می‌کرد.

یک منبع مطلع نزدیک به صادق قیصری در گفتگو با کمپین حقوق بشر در مورد نحوی بازداشت او گفته: «صادق درویش نیست و هیچ نسبت فکری هم با دراویش ندارد ولی بعد از خبر درگیری و محاصره دراویش برای گزارشگری به آنجا رفته بود، ماموران او را در حال فیلم و عکسبرداری گرفتند و چند نفری با باتوم به جانش افتادند جوری که جمجمه اش شکسته و نیاز به جراحی دارد، ولی نه از جراحی خبری هست و نه از آزادی.»

منبع مطلع به کمپین گفته: «مقامات قضایی از پاسخگویی به مکاتبات صادق قیصری از زندان مرکزی تهران بزرگ و همچنین سوالات خانواده‌اش درباره اتهام و زمان دادگاه و آزادی صادق خودداری می‌کنند.»

خانواده‌های دراویش بازداشت‌شده بارها  با اعلام وضعیت نامناسب بهداشتی زندان‌های فشافویه نگرانی  خود را به این موضوع ابراز داشتند. گزارش شده این زندان فاقد امکانات پزشکی و بهداشتی اولیه‌ای مانند آب کافی برای نوشیدن و شستشو و حمام توصیف است.

ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ که از آن به عنوان زندان فشافویه نیز یاد می‌شود، در جنوبی‌ترین منطقه استان تهران (۳۲ کیلومتری جنوب تهران) در حسن آباد قم واقع شده و برای نگهداری ۱۵ هزار تن از محکومان مواد مخدر ساخته شده است. رسول بداقی معلمی که تجربه هفت ساله زندان خود را به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی بین سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ در زندان‌های اوین تهران و رجایی شهر کرج گذرانده، پس از دو ماه نگهداری در ندامتگاه تهران بزرگ آن را جهنمی در کویر توصیف کرد و به کمپین گفته است که «خود زندانیان به زندان تهران بزرگ می‌گویند فینال زندان‌های ایران، ولی من اسمش را گذاشته‌ام جهنمی در کویر، چون در کویر حسن آباد قم قرار گرفته و مخصوصا در تابستان یک جهنم بدون آب و وسایل خنک کننده است.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید