اخبار کارگری؛ دست‌کم سه تجمع اعتراضی برگزار شد

روز گذشته همزمان با تجمع نمایندگان کارگران سراسر ایران در تهران، دهها نفر از کارگران پیمانکاری معدن چادرملو و شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه زاگرس این کشور نیز دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته مورخ ۲۵ تیرماه سال جاری، گروهی از کارگران معدن “چادرملو” واقع در شهر طبس و شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه زاگرس این کشور در اعتراض به شرایط بد شغلی و اقتصادی با تعطیل کردن کار خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

حسین رجائیان، رئیس انجمن صنفی کارگران پیمانکاری حاتمی که وظیفه تامین نیرو برای معدن چادرملو را برعهده دارد در گفتگو با خبرگزاری کار ایران “ایلنا” گفت: “توافق‌نامه‌ای در اداره کار با حضور مسئولان اداره کار امضا شد که براساس آن قرار بود تا آخر خرداد ماه، کارفرما مطالبات مزدی کارگران را پرداخت کند؛ متاسفانه این توافق‌نامه اجرا نشد و کارفرما به تعهدات خود عمل نکرد”.

او در ادامه گفته است: “کارگران حاتمی از سال ۹۳ مطالبات مزدی پرداخت نشده از جمله حق سنوات و حق اولاد دارند”.

از سوی دیگر، روز گذشته گروهی از کارگران شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن زاگرس که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری “تراورس” مشغول کار هستند، در محدوده محل کار خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گفته این کارگران؛ پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای آنها چندین ماه به تاخیر افتاده و یکی دیگر از مشکلات صنفی آن‌ها نداشتن امنیت شغلی به سبب داشتن قراردادهای کوتاه‌مدت بوده که باعث نگرانی بیشتر کارگران شده است.

این در حالی است که در همان روز جمعی از نمایندگان کارگران سراسر ایران مصادف با روز تامین اجتماعی، در اعتراض به حیف و میل منابع سازمان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت این کشور در تهران تجمع کرده بودند.

گزارش: دانیال بابایانی

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید