سیدجمال موسوی‌نژاد به یک سال حبس محکوم شد / سند

حکم محکومیت یکسال حبس تعزیری سید جمال موسوی‌نژاد، فعال ترک (آذری)  در شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم محکومیت سید جمال موسوی نژاد فعال مدنی اهل سراب که از سوی دادگاه انقلاب سراب به ریاست قاضی مهدی شمسی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود، از سوی  شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ریاست میکائیل خوبیارپور عینا تایید شد.

سیدجمال موسوی نژاد در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ از سوی نیروهای امنیتی در  شهر سراب در منزلش  بازداشت و پس از بازرسی منزل و ضبط  لوازم شخصی (گوشی، لپ‌تاپ، کتابها و دست‌نوشته‌هایش) به بازداشتگاه اداره اطلاعات سراب منتقل شد.

پرونده این فعال مدنی ترک (آذری) پس از تکمیل مراحل بازجویی و بازپرسی با امضای لطیفی سعیدآبادی ریاست وقت اداره اطلاعات سراب به دادگستری این شهر ارجاع شد و به اتهامات «توهین به رهبری ، تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات» تفهیم اتهام و با صدور قرار  وثیقه چهارصدمیلیون ریالی ، تا زمان رسیدگی به اتهامات، به صورت موقت تا برگزاری دادگاه آزاد شد.

با تفکیک پرونده و ارجاع آن به شعبات رسیدگی، این فعال مدنی ترک (آذری) در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری سراب به قضاوت ناصر ناطق از اتهام توهین به مقدسات تبرئه و  در شعبه ای دیگر  دادگاه انقلاب  به ریاست مهدی شمسی- رئیس دادگستری سراب در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری به اتهام توهین به رهبری  و  تبلیغ علیه نظام  به یک سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ریاست میکائیل خوبیارپور عینا تایید شد.

براساس گزارش های وب سایت های حقوق بشری،دادگاه دلیل این اتهام را “اعلام و ارائه بیانیه از طرف متهم در فضای مجازی، انعکاس فعالیت‌های ضد نظام و قوم‌گرایانه متهم در رسانه‌های خارجی، تصاویر احترام و بوسه متهم به پرچم کشور بیگانه در راستای اعتقاد قوم‌گرایانه و مغایر با نظام جمهوری اسلامی ایران، ارائه مطالب و تمجید از واقعه آذربایجان در سال ۱۳۴۲ و تمجید از بنیان‌گذار آن (جعفر پیشاوری)، اظهارات و اقاریر صریح و مقرون به واقع متهم به فعالیت‌های قوم‌گرایانه در کانال‌های تلگرامی سرابلی عنوان کرده است”.

سید جمال موسوی‌نژاد در تیرماه سال ۹۱ نیز همراه با چند شهروند دیگر در شهرستان سراب بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید