پنجمین روز اعتصاب غذای نامق دلدل، زندانی سیاسی کُرد محبوس در بند

نامق دلدل، زندانی سیاسی و عقیدتی کُرد محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از روز ۱۰ مردادماه سال جاری به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی‌اش دست به اعتصاب غذا زده بود، در پنجمین روز از اعتصاب غذای خود بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نامق دلدل زندانی سیاسی و عقیدتی اهل بوکان که دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند، در پنجمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می‌برد.

این زندانی کُرد که در تاریخ ۱۰ مردادماه سال جاری به دلیل بی توجهی مسئولان و عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی‌ خود در زندان که در زمان بازداشت در سلول های وزارت اطلاعات از ناحیه کمر و لگن آسیب دیده بود، دست به اعتصاب غذای اعتراضی زد.

بر اساس گزارشاتی که کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی دریافت کرده، وی در پنجمین روز از اعتصاب غذای خود با کاهش وزن ۵ کیلویی روبه رو شده است، تداوم این اعتصاب باعث شده تا این زندانی کُرد علاوه بر مشکلات لگن و کمر، از ناحیه معده و دستگاه گوارش نیز احساس ناراحتی کند.

یک منبع نزدیک به آقای دلدل به کمپین گفت: “نامق بر اثر اعتصاب چند روزه بشدت معده‌اش آسیب دیده، وی دائما دچار حالت تهوع و استفراغ زردآب و سرگیجه شدید می‌شود”.

این منبع در ادامه گفت: “با وجود تشدید بیماری‌اش مسئولان زندان رجایی شهر هیچگونه رسیدگی نسبت به وضعیت وی نکردند”.

گفتنی است، آقای دلدل برای نخستین بار در تاریخ ۱۲ مهرماه سال ۸۹ به دلیل فعالیت های مذهبی بازداشت و به تحمل سه سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم و در سال ۹۲ با اتمام دوران محکومیت خود آزاد شد.

۵ ماه پس از آزادی این شهروند بوکانی، در ۲۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۳ به دلیل ادامه دادن به فعالیت های تبلیغی و مذهبی خود مجددا بازداشت و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد، نهایتا حکم صادره در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید