دومین جلسه رسیدگی به پرونده محمدعلی طاهری برگزار شد

دومین جلسه رسیدگی به پرونده محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین و بنیانگذار عرفان حلقه، روز جاری در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دومین جلسه رسیدگی به پرونده محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین و بنیانگذار عرفان حلقه، دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با حضور دو تن از وکلای وی برگزار شد.

گفتنی است جلسه تجدیدنظر، با حضور قاضی رسیدگی کننده آقای بابایی و محمدعلی طاهری و دو تن از وکلای وی، احمد خسروی و محمود علیزاده طباطبایی، برگزار شد که پس از اظهارات دفاعیات محمدعلی طاهری و وکلای وی، قاضی ختم جلسه را اعلام کرد و گفته شد که ظرف یک هفته نتیجه منتقل خواهد شد.

گفتنی است پیش‌تر شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، تاریخ ۲۰ مرداد را برای برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه، تعیین کرده‌بود، اما این دادگاه برگزار نشد و بنا بود به هفته بعد موکول شود.

اطلاعات سپاه و موسسات وابسته به آن مانند بهداشت معنوی، نجات از حلقه و فرقه نیوز بارها ضمن انتشار اطلاعیه‌های گوناگون در وبسایت‌های خود و نشست‌های علنی مرتبط با فرق و ادیان، اعضای «عرفان حلقه» و هواداران محمدعلی طاهری را به ایجاد «تشکیک» در عقاید مذهبی مردم متهم کرده‌اند.

محمدعلی طاهری، زندانی محبوس در زندان اوین و بنیانگذار عرفان حلقه پس از اتمام دوران محکومیت ۵ ساله خود از زندان آزاد نشد و مجدداً با اتهام “افساد فی‌الارض” به دلیل فعالیت‌های مشابهی که پیش‌تر در سال ۱۳۹۰ بابت آنها محکوم شده بود، مجددا به ۵ سال حبس تعزیری متهم شد.

پیش‌تر محمدعلی طاهری شکایتی را درخصوص وضعیت مبهم خود به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارائه کرده بود که توسط وکلای وی در حال پیگیری است.

محمدعلی طاهری، مؤسس «عرفان حلقه»، ۶۰ ساله و متولد کرمانشاه است. او در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» با تمرکز فرادرمانی و طب مکمل در تهران تأسیس کرد.

او در سال ۱۳۸۹ برای اولین‌بار به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از سوی نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و برای ۶۷ روز در زندان اوین تحت بازجویی قرار گرفت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید