پریسا رفیعی به هفت‌سال زندان محکوم شد

پریسا رفیعی، فعال دانشجویی اهل زنجان که در اسفندماه سال‌ گذشته بازداشت و پس از ۲۲ روز با تامین وثیقه آزاد شده بود، طی حکمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران مجموعا به هفت سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پریسا رفیعی دانشجوی ۲۱ ساله اهل شهرستان زنجان، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به به ریاست قاضی احمدزاده به اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی” مجموعا به تحمل ۷ سال حبس محکوم شد.

سعید خلیلی وکیل مدافع پریسا رفیعی دانشجوی دانشگاه تهران ضمن تایید خبر در گفتگو با ایسنا گفته است: “به نظر من هیچ دلیل منطقی و محکمه پسندی که دلالت قطعی بر وقوع جرمی از سوی ایشان داشته باشد در پرونده وجود ندارد و آنچه به عنوان اتهام به وی تفهیم شده است همگی اعمال و رفتارهای عادی و در چارچوب قانون و حقوق مصرحه ملت در قانون اساسی و حقوق شهروندی برای همه شهروندان بخصوص یک فعال صنفی دانشجویی است. برای مثال یکی از مواد اتهامی موکل اعتراضات صنفی دانشجویی در داخل محوطه خوابگاهی کوی دانشگاه تهران به تغییر ساعت محدودیت رفت و آمد و بسته شدن درب‌های خوابگاه بوده چون با ساعت کلاس‌ها هماهنگی نداشته است و یا شرکت وی در تظاهرات دانشجویی ۱۶ آذر مقابل دانشگاه تهران که تمام شعارهای آن خواسته‌های صنفی بوده است”.

پریسا رفیعی فعال دانشجویی و دانشجوی رشته عکاسی عصر روز ۶ اسفند ۱۳۹۶ در مقابل درب قدس دانشگاه تهران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این فعال دانشجویی اهل زنجان، روز ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ با تامین وثیقه به صورت موقت تا برگزاری دادگاه از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید