نازنین زاغری از زندان اوین به درمانگاه منتقل شد

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری، شهروند ایرانی بریتانیایی زندانی در ایران گفته است که خانم زاغری در زندان “غش کرده” و او را به درمانگاه زندان اوین منتقل کرده‌اند.

 بی بی سی فارسی در این خصوص نوشته است، آقای رتکلیف ساعتی پیش گفت که خانم زاغری دیروز هم در زندان دچار حمله عصبی شده و امروز بعد از حمله‌ای دیگر غش کرده است.

همسر خانم زاغری می‌گوید که او از سردردهای شدید، سرگیجه و بی‌حسی در دست و پاهایش رنج می‌برده و دیروز فشار خونش بسیار پایین بوده است.

نازنین زاغری رتکلیف، پیش‌تر بعد از دو سال و نیم زندان، برای نخستین بار به مرخصی سه روز اعزام شد و با پایان مدت مرخصی به زندان اوین بازگشت.

خانم زاغری در دادگاهی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به پنج سال زندان محکوم شد.

نازنین زاغری‌ رتکلیف که برای بنیاد تامسون رویترز (بنیاد خیریه وابسته به خبرگزاری رویترز) کار می‌کند،‌ روز ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ به هنگام خروج از ایران بازداشت شد. به گفته همسر نازنین زاغری‌-رتکلیف،وی همراه با فرزند خردسالش  گابریلا برای دیدار خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود.

نازنین زاغری شهروند دوتابعیتی ایران و بریتانیا است اما مقام های دولت حسن روحانی و اعضای ارشد قوه قضائیه به ریاست صادق لاریجانی می گویند که تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسند و خانم زاغری را مطابق قوانین ایران دادگاهی و زندان کرده اند.

بیشتر بخوانید:

تعیین وقت پرونده جدید نازنین زاغری؛ سازمان عفو بین‌الملل: «نازنین زاغری را آزاد کنید
نازنین زاغری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهامی جدید محاکمه شد
درخواست همسر نازنین زاغری از عباس عراقچی: شرایط آزادی همسرم را فراهم کنید

سپاه استان کرمان در ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۵ با تایید بازداشت خانم «زاغری‌ رتکلیف» ، او را متهم کرد که در «پروژه‌های براندازی مشارکت» داشته و «یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان» است.

ریچارد رتکلیف همسر نازنین زاغری از سال ۲۰۱۶ کارزاری را برای آزادی او به راه انداخت که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است. مشخص نیست که شرایط کنونی روابط ایران با کشورهای غربی بر سر برجام چه تاثیری می تواند بر پرونده وی داشته باشد با این حال طرح اتهام جدید علیه او نشان می دهد که احتمالا مقامات قضایی ایران در پی افزایش محکومیت او هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید