رامین حسین‌پناهی: تا زمان مرگم به اعتصاب غذا ادامه خواهم داد

روز جاری شماری از فعالان مدنی به همراه پدر و مادر رامین حسین‌پناهی مقابل زندان رجایی‌شهر کرج تجمع کردند و خواستار لغو حکم اعدام این زندانی سیاسی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جاری سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ شماری از فعالان مدنی، به همراه پدر و مادر رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که در روزهای اخیر احتمال اجرای حکم وی به شدت افزایش یافته‌است، مقابل زندان رجایی‌شهر کرج تجمع کردند و خواستار لغو حکم اعدام این زندانی سیاسی، شدند.

یک منبع مطلع و نزدیک به خانواده رامین حسین‌پناهی به کمپین گفت: «پس از تلاش فراوان و اصرار خانواده حسین‌پناهی، پدر و مادر رامین اجازه یافتند برای لحظاتی با وی دیدار کنند و پس از این ملاقات از شرایط وخیم جسمی رامین گفتند.»

این منبع مطلع افزود: «در این ملاقات رامین که از روحیه خوبی برخوردار بود به پدر و مادرش گفته که تا سر حد مرگ و تا زمانی که به خواسته‌هایش نرسد به اعتصاب غذایش ادامه خواهد داد.»

رامین حسین‌پناهی به پدر و مادرش گفت “کماکان در اعتصاب غذاست و در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برد و بارها او را تهدید و وادار کرده‌اند که اعتصاب غذای خود را بشکند.”

منابع خبری کمپین اطلاع دادند صبح امروز تیم وکلای رامین حسین‌پناهی مجددا با حضور در اجرای احکام دادسرای شهید مقدس درخواست ملاقات با موکل خود را ارائه کردند که با این درخواست مخالفت شد و آقای وهاب رییس شعبه اول اجرای احکام دادسرای شهید مقدس با اصرار وکلای مدافع این زندانی برای ملاقات با موکلشان، همانند سابق بدون هیچ توضیحی مخالفت می کند.

گفتنی است مازیار طاطایی، یکی از وکلای مدافع رامین حسین‌پناهی، روز شنبه دهم شهریور مجددا به شعبه اجرای احکام سنندج برای پیگیری روند درمان و اجازه ملاقات مراجعه کرد و درخواست عفو رامین حسین‌پناهی را در کمیسیون عفو ثبت کرد و نامه نیابت برای درمان این زندانی سیاسی در مراکز درمانی خارج از زندان و نامه نیابت برای ملاقات وکلا با رامین را به دادسرای شهید مقدس ارایه کردند.

با این وجود و با همه تلاشی که تیم وکلا برای ملاقات با رامین حسین‌پناهی و انتقال وی به مراکز درمانی خارج از زندان کرده‌اند، هنوز هیچ پاسخ رسمی مبنی بر دلیل انتقال رامین حسین‌پناهی به تهران به وکلا و خانواده داده نشده و وکلای مدافع رامین حسین‌پناهی موفق به ملاقات با موکل خود نشدند.

شایان ذکر است در تازه‌ترین اقدام، ۳۵ نهاد مدنی و حقوق بشری به همراه امضای بیش از ۳۶۰۰ نفر، در بیانیه‌ای خواستار توقف حکم اعدام رامین حسین‌پناهی و آزادی نسرین ستوده شدند و از کلیه نهادهای حقوق بشری و مجامع بین‌المللی برای حمایت از آزادگان در بند درخواست کمک کرده‌اند که مشروح این بیانیه را می‌توانید از اینجا بخوانید.

رامین حسین‌پناهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، یکشنبه ۴ شهریور ماه ۱۳۹۷، در زندان رجایی‌شهر در اعتراض به وضعیتش دست به اعتصاب غذا زد و دوشنبه ۵ شهریور در حالی که به شدت بیمار بود به بند انفرادی منتقل شد.

این زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام، دلایل اعتصاب غذایش را در نامه‌ی به مسئولان زندان رجایی‌شهر این‌گونه بیان کرده‌است: «درخواست اعاده دادرسی، درخواست تشکیل مجدد دادگاه، تفکیک جرایم بر اساس ماده ۷ آیین نامه تفکیک سازمان زندان‌ها و بازگردانندش به زندان مرکزی سنندج.»

در خواست عفو بین‌الملل نروژ برای درخواست کمک به رامین حسین پناهی

‎رامین حسین‌پناهى، فعال سیاسی کُرد، ٢ تیر ۱۳۹۶ بازداشت و پس از ۲۰۰ روز انفرادى و شکنجه های جسمی و روانی، به زندان مرکزى سنندج منتقل شد. این زندانی سیاسی، ٢۵ دی ٩۶ در شعبە یک دادگاه انقلاب شهر سنندج بە اعدام محکوم شد. این حکم، ٢٢ فروردین ۱۳۹۷ در شعبه ٣٩ دیوانعالى کشور در شهر قم مجددا به تایید رسید و جهت اجرای حکم به شعبه ۴ اجرای احکام دادسرای اجرای احکام سنندج ارجاع شد.

‎حکم اعدام رامین حسین‌پناهی، در حالی صادر و ابلاغ شد، که وی تمامی اتهام‌های انتسابی به خود را رد کرد، همچنین وکلای این زندانی سیاسی کُرد نیز این حکم را غیرمنتظره و ناعادلانه می دانستند.

‎در ارتباط تایید حکم این زندانی سیاسی، ۳ تن از کارشناسان سازمان ملل، در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف حکم اعدام وی شدند و نگرانی خود برای بدرفتاری و شکنجه زندانیان در ایران اعلام کردند.

‎در همین رابطه بیش از ده هزار تن از شهروندان، فعالان مدنی و سیاسی با امضای طومار و نامه، صدور حکم اعدام رامین حسین‌پناهی را محکوم کرده‌اند. همچنین تاکنون بالغ بر ۶٠ تن از نمایندگان پیشین مجلس، اساتید دانشگاه‌ها، وکلا، طی نامه‌ای به رییس دستگاه قضایی ایران، خواستار توقف حکم اعدام رامین حسین‌پناهی شده‌اند و می‌توان گفت تمامی نهادهای حقوق بشری با انتشار بیانیه‌‌هایی خواهان لغو فوری حکم اعدام این فعال سیاسی هستند.

‎سازمان عفو بین‌الملل نیز با صدور اطلاعیه‌ای خواستار اقدام فوری علیه حکم اعدام رامین حسین‌پناهی، زندانی کُرد ایرانی شده است، در بیانیە این سازمان بین‌المللی آمدە است “مورد رامین حسین‌پناهی یکی از حوادث ناگوار و نفس‌گیر عدالت از آغاز تا اکنون بودە است. (رامین) بعد از شکنجە‌های فراوان کە آثار آن در هنگام حضور در دادگاە روی بدنش مشخص شد در یک دادگاه نا عادلانە بە اعدام محکوم شد.”

سازمان عفو بین‌الملل مورد دادرسی و دادگاهی رامین حسین پناهی را “خیانت کامل بە پروسە عدالت نامید” و افزوده “رامین حسین پناهی در دوران بازجویی از حق داشتن وکیل و ملاقات با خانوادەش و همچنین از دسترسی بە جزئیات پروندەاش محکوم بودە است.”عفو بین الملل با انتقاد شدید از نیروهای امنیتی برای فشار بر رامین حسین پناهی برای شرکت در اعترافات تلویزیونی میگوید “ما از مقامات ایران میخواهیم (کە با اعدام رامین حسین پناهی) کە نهایت انکار حقوق بشر است فهرست کارهای نقص کنندە حقوق بشری خود را کامل نکنند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید