تداوم بازداشت زهرا مدرس‌زاده از هواداران محمدعلی طاهری

زهرا مدرس‌زاده، از هواداران محمدعلی طاهری که پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شده‌بود کماکان در بازداشت به سر می‌برد و برای وی قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده‌است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زهرا مدرس‌زاده، فعال مدنی و از هواداران محمدعلی طاهری که پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شده‌بود، به بند دو الف زندان اوین منتقل شد و برای وی قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده‌است.

گفته شده “ضابطین قضایی دوبار از برگزاری جلسه دادگاه خانم مدرس‌زاده جلوگیری کردند و در آخر هم گفتند که این پرونده در صلاحیت دادگاه انقلاب کرج نیست و پرونده وی به شعبه ۳ دادسرای شهید مقدس اوین ارجاع داده شد و خانواده وی از اتهامات احتمالی او اطلاعی ندارند.”

یک منبع مطلع به کمپین گفت: «به خانواده خانم مدرس‌زاده گفته بودند که دادگاه وی در روز ۲۰ مرداد تشکیل می‌شود که دادگاه برگزار نشد و به روز چهارشنبه ۲۴ مردادماه در شعبه‌ی ١ بازپرسی دادسرای فجر (آزادگان) با حضور بازپرس ابراهیمیان موکول شد، اما آن روز هم دادگاه تشکیل نشد و به همسر وی گفته شد که این پرونده در صلاحیت دادگاه انقلاب کرج نیست و پرونده وی به شعبه ۳ دادسرای شهید مقدس اوین که مدیریت آن‌را آقای ناصری دارند ارجاع داده‌شد.»

این منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود، در ادامه افزود: «در هفته دوم بازداشت خانم مدرس‌زاده با پیگیری‌های فراوان خانواده‌اش معلوم شد که وی به بند دو الف در زندان اوین منتقل شده‌است و از حق ملاقات و داشتن وکیل محروم است و تا کنون فقط چند بار با همسرش به صورت تلفنی صحبت کرده‌است.»

گفتنی است پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ۹۷ رضا بزرگمهر به همراه همسرش زهرا مدرس‌زاده از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده‌بود که عصر روز بعد جمعه ۱۹ مرداد آزاد شد.

زهرا مدرس‌زاده، پیش‌تر در تاریخ‌های شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۹۴ و ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ به اتفاق چند فعال مدنی دیگر در تجمعات مقابل زندان اوین بازداشت شده بود و به ۹۱ روز حبس تعزیری و شلاق محکوم شده‌بود.

زهرا مدرس‌زاده به اتفاق ۱۷ فعال مدنی دیگر که شنبه ۳۰ آبان ماه ۹۴ در تجمع مقابل زندان اوین بازداشت شده‌بودند، طی یک دادنامه از سوی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری ۲ تهران به ۹۱ روز حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به غیر از «مسعود حمیدی» و «فریده طوسی» به علت عدم حضور در دادگاه، حکم شلاق ۱۶ تن از متهمان از جمله «رضا مکعیان (ملک)»، «هاشم زینالی»، « محسن حاصلی»، «خدیجه (لیلا) میرغفاری»، «سیمین عیوض زاده»، «عبدالعظیم عروجی»، «احسان خیبر»، «پروین سلیمانی»، «محسن شجاع»، «اعظم نجفی»، «ارشیا رحمتی»، «شرمین یمنی»، «سارا ساعی»، «علی بابایی»، «اسماعیل حسینی کوه‌کمری»، «زهرا مدرس‌زاده» به مدت دو سال تعلیق شده است.

دادگاه این فعالان مدنی در روز سه‌شنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت، واقع در (خیابان خیام- خیابان داور-جنب کاخ گلستان- ساختمان شماره دو قوه قضاییه-طبقه اول) به ریاست قاضی «فرشید دهقانی» به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق تجمع غیرقانونی، برگزار شده‌بود.

در این دادگاه وکلات « سارا ساعی»، «هاشم زینالی» را «محمد مقیمی» و وکلات «سیمین عیوض‌زاده» را «امیر سالار داوودی» و همچنین وکلات «اعظم نجفی»، «پروین سلمیانی»،«اسماعیل حسینی»،«شرمین یمنی» را آقایان مشکانی و یزدانی بر عهده داشتند.

این فعالین که شنبه ۳۰ آبان ماه۹۴ در تجمع مسالمت آمیز مقابل زندان اوین بازداشت و زنان بازداشتی به زندان قرچک و مردان به زندان اوین منتقل شده‌بودند، پس از مدتی به قید کفالت یا وثیقه آزاد شدند.

دادگاه تجدیدنظر این فعالان مدنی، ۲۳ خرداد ۹۷ در شعبه‌ی ۳۶ دادگاه انقلاب با حضور آقای وزیری به عنوان نماینده‌ی دادستان و با حضور وکلای آنها آقایان مشکانی، مقیمی و داوودی تشکیل شد و آخرین دفاعیات متهمان به دادگاه ارائه شد، ولی رای دادگاه مذکور هنوز به این فعالان مدنی اعلام نشده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید