زندانی تبعه افغانستان، بدلیل انتشار گزارش از وضعیتش به بند قرنطینه منتقل شد

نعمت موسوی، زندانی تبعه افغانستان که در زندان سراوان بسر می برد، به دلیل انتشار گزارشی در رابطه با وضعیت خود صبح امروز به بند قرنطینه این زندان منتقل شد.

صبح امروز ۳ مهر ۱۳۹۷، گارد ویژه زندان سراوان با رفتاری توهین آمیز و بازرسی تخت و وسایل آقای موسوی او را به تک سلول انفرادی جهت تبعید انتقال داده اند.

نعمت موسوی، ۲۱ ساله که در تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۹۵، در مسیر راه چابهار ـــ خاش از سوی ماموران نیروی انتظامی بازداشت و پس از گذشت دو سال کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می برد، بدیل انتشاری گزارشی از تداوم  بازداشت و بلاتکلیفی خود در زندان سروان و عدم رسیدگی مسئولان قضایی به خواسته هایش به بند قرنطینه زندان سروان منتقل شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، این زندانی در مورخ ۱۳۹۵/۸/۱۷ در مسیر چابهار_خاش توسط ماموران نیروی انتظامی به اتهام داشتن “شاکی خصوصی” بازداشت شد.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت : “نعمت در کلیه مدت نگهداری صرفا یکبار برای بازپرسی به دادگاه منتقل شده است و در اوایل روزهای بازداشت شاکی او اشتباه خط داده و بعد نعمت را بیگناه دانسته و مدارک لازم دراین زمینه را به دادگاه ارائه داده است اما هیچ رسیدگی تاکنون نشده است”

این منبع ادامه دادند: “دیروز آقای احمد ستاری مسئول مددکاری زندان به نعمت موسوی تذکر داده بود بخاطر رسانه ای شدن موضوع بلاتکلیفی وی، او را تبعید خواهد کرد.”

این زندانی افغانستانی در جریان گفتگو با خانواده خود بلاتکلیفی در زندان را “رنج آور و زجر دهنده” توصیف کرده و خواستار رسیدگی به پرونده خود شده است.

زندانیان زندان سراوان در گزارشات قبلی از شرایط سختگیری توسط مسئولان زندان و عدم رسیدگی پزشکی انتقاد کرده بودند.

این زندان مدت سه ماه است که در بهداری پزشک ندارد و به همین دلیل دیروز یک زندانی اقدام به خودکشی کرده بود که وی را نیز با ضرب و شتم به قرنطینه منتقل کردند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید