«اعدام بازی» در ساوه جان یک دختر ١٣ را گرفت

اجرای اعدام‌های علنی در ایران تا به امروز نه تنها باعث کاهش جرایم نشده و نقش بازدارنده‌ای که مسوولان دستگاه قضایی در نظر داشته‌اند را نداشته‌، بلکه تنها در این سالها باعث مرگ چندین کودک در ایران شده است.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،خبر حلق‌آویز شدن یک دختر ۱۳ ساله در یکی از محله‌های شهرستان ساوه در فضای مجازی دست به دست منتشر شده است.
به گزارش فرهیختگان، گفته می‌شود این دختر که در خیابان ولی‌عصر ساوه خود را حلق‌آویز کرده، قصد داشته است فضای یک اعدام را به تصویر بکشد.

در ایران سالهاست که با وجود اعتراض‌های فراوان از سوی مدافعان حقوق بشر، بسیاری از محکومان در ملاعام اعدام می‌شوند و هیچگونه محدودیت سنی هم برای تماشای آن وجود ندارد.

بدون شک در برگزاری هر یک از اعدام‌ها در ملا عام، کودکانی حضور دارند که ساکت و خاموش در کنار پدر یا مادر خود نظاره‌گر جان دادن فردی در بالای چوبه دارهستند.

تاثیرات مخرب مشاهده خشونت نهفته در اعدام در ملاء عام بر سلامت روانی افراد یک جامعه چیزی است که بارها و بارها از سوی روان‌شناسان و جامعه شناسان مورد تاکید قرار گرفته است اما تاثیر چنین اتفاق‌هایی بر کودکان بدون شک چندین برابر بزرگسالان بوده و هست که چنین اخبار وحشتناکی را در پی داشته است.

جمهوری اسلامی با وجود تمام این هشدارها و اعلام خطرها، هم‌چنان راه خود را ادامه می‌دهد. هم‌چنان بنا بر سلیقه قاضی، برخی از محکومان به اعدام در خیابان‌ها و میادین شهرها به پای چوبه‌دار برده می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید