دو شهروند بازداشت شده در خوی پس از اتمام بازجویی آزاد شدند

دو تن از شهروندان اهل شهرستان خوی به نام های “جواد احمدی یئکانلی” و “وحید نجفی” که در جریان سفر روحانی به این شهرستان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، پس از اتمام بازجویی آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دو تن از شهروندان اهل خوی به نام‌های “جواد احمدی یئکانلی” و “وحید نجفی” که در جریان سفر روحانی مورخ ۲٨ آبان ۱۳۹۷ به این شهرستان بازداشت شده بودند، پس از اتمام مراحل بازجویی آزاد شدند.

منابع محلی به کمپین گزارش دادند: “نیروهای امنیتی خوی ، صبح روز دوشنبه هفته جاری، جواد احمدی یئکانلی و وحید نجفی دو فعال آذربایجانی ساکن خوی را هنگام خروج از منزل بازداشت و پس از ٨ ساعت بازجویی و ضبط گوشی‌هایشان رأس ساعت ۴ بعد از ظهر همان روز آزاد کردند”.

در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی، فراخوانهای اعتراضی گسترده‌ای برای حضور آقای روحانی و هئیت همراهش در خوی و دیگر شهرهای آذربایجان غربی صورت گرفته بود.

گفته می‌شود که بازداشت فعالین یاد شده نیز در ارتباط با همین فراخوانها بوده است.

بین ۱۶ تا ۲۵ درصد جمعیت ایران ترک‌زبان هستند که به اغلب آنان در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان سکونت دارند. برخی از این شهروندان برخورد حاکمیت با شهروندان ترک‌زبان را توام با تبعیض می‌دانند و منع تدریس زبان‌های غیر فارسی در مدارس را یکی از برجسته‌ترین موارد تبعیض می دانند که همواره با اعتراض بخشی از فعالان مدنی این مناطق روبرو بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید