دادگاه تجدید نظر استان کردستان حکم حبس تعزیری شش فعال کارگری را تایید کرد

دادگاه تجدید نظر استان کردستان، حکم دو سال و ۱۸۸ روز حبس تعزیری شش فعال کارگری را تایید کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم دو سال و ۱۸۸ روز حبس تعزیری شش فعال کارگری از سوی شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان، تایید شد.

گفتنی است؛ مهرداد صبوری، دلنیا صبوری، امید احمدی، آرام محمدی، شاهو صادقی، روژین ابراهیمی شش فعال کارگری، پیشتر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به علت شرکت در مراسم روزجهانی کارگر، در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج مجموعا به چهار سال و شش ماه زندان محکوم شده بودند.

بر اساس حکم تایید شده در دادگاه تجدید نظر؛ مهرداد صبوری و امید احمدی هر کدام به یک سال حبس تعزیری، آرام محمدی و شاهو صادقی هر کدام به نود و یک روز حبس تعزیری، دلنیا صبوری و روژین ابراهیمی هر کدام به سه روز حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

لازم به ذکر است؛ در این حکم که از سوی شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان و با ریاست مصطفی طیاری به تایید رسید، حکم بدوی چهار تن از فعالین عینا تایید شده است و فقط احکام صادره جهت دلنیا صبوری و روژین ابراهیمی  از یک سال حبس تعزیری به سه روز حبس تعزیری کاهش پیدا کرده است.

شایان ذکر است که «مهرداد صبوری» و «امید احمدی» بهمراه «شاهو صادقی و آرام محمدی» در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ بدون ارائه حکم از سوی نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات پس از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی، بازداشت شدند. که در تاریخ ۵ خردادماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی با قید وثیقه آزاد شدند.

همچنین روژین ابراهیمی و دلنیا ابراهیمی نیز روز اول خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به اداره‌ی اطلاعات کامیاران احضار و تحت بازجویی قرار گرفته بودند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید