فرماندار بانه؛ “قاتل رحیم ذبیحی هنرمند فیلم‌ساز و برادرش دستگیر شد”

به گفته محمد فلاحی فرماندار شهرستان بانه، “قاتل برادران ذبیحی هنرمند فیلم‌ساز بانه‌ای دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده است”.

عصر جمعه شانزدهم آذر ماه، رحیم ذبیحی هنرمند فیلمساز بانه‌ای و برادرش کیوان ذبیحی، در سانحه‌‌ی “مشکوک” جاده‌ای، جان خود را از دست دادند.

پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری بانه، با اعلام این‌که؛ قاتل رحیم و کیوان ذبیحی دستگیر شده و به قتل اعتراف کرده است، مدعی شد؛ «قاتل در اعتراف خود دلیل این جنایت را اختلافات مالی عنوان کرده است.»

یک مقام انتظامی استان کردستان نیز در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: «هویت این فرد مشخص شده و هم اکنون در اختیار مراجع قضایی است، و طی روزهای آینده پس از تکمیل کارهای تحقیقاتی هویت فرد اعلام می شود.»

گفتنی است؛ خودروی رحیم ذبیحی هنرمند فیلمساز در دره‌ای در حاشیه جاده روستای نیزه‌رود، پنج کیلومتری شهر بانه در حال سوختن یافت شد.

گزارش‌های محلی حاکی از این بود که دو سرنشین خودرو قبل از حادثه به قتل رسیده‌ و سپس در جریان یک صحنه‌سازی خودروی آنها به دره سقوط کرده است.

خبرگزاری فارس هم گزارش کرده بود که «هر دو سرنشین در بخش عقب کابین سرنشین و به عبارتی در صندلی عقب خودرو بوده و دست‌های هر دوی آنها از پشت بسته شده است که این موضوع احتمال قتل آنها را قوت» بخشیده است.

رحیم ذبیحی، کیوان ذبیحی و دیگر برادران وی فرزندان مصطفی ذبیحی از بازاریان قدیمی و خانواده‌های سرشناس و خوشنام بانه‌ای هستند؛ به ویژه آنکه موفقیت‌های رحیم ذبیحی در زمینه فیلمسازی و پیش از آن در حوزه تئاتر و نمایش از جمله طنز، وی را به عنوان یکی از هنرمندان محبوب و پیشکسوت کرد مطرح نموده است.

رحیم ذبیحی، متولد ۱۳۵۰ بانه و دانش آموخته انجمن سینمای جوان مهاباد، قریب به ١۶ سال در حوزه هنرهای نمایشی بعنوان کارگردان و نمایشنامه نویس، فعالیت داشت.

وی در سال ١٣٨١ اولین فیلم کوتاه خود را به نام “هاوار” ساخت که در جشنواره های داخلی و خارجی مورد توجه صاحب نظران و منتقدان سینما قرار گرفت.

او نویسنده و کارگردان فیلم “هاوار” و فیلم های کوتاه دیگری چون “ستلایت”، “گریز”، “پایان جنگ”، “استرس”، “مردی که به گردش رفت” بود و فیلم مستند “سنگ مزاری برای برادر شهیدم” در سال ١٣٩٠ و دهها فیلم دیگر از کارهای او بود.

نمایش فیلم “هاوار” در جشنواره های فیلم کوتاه تهران، سونی، اصفهان، وارش، باران، کلرمونت فراند فرانسه، هامبورگ آلمان، سائوپائولو برزیل و چندین جشنواره دیگر مورد اقبال قرار گرفت و وی نامزد بهترین فیلم از جشنواره کلرمونت فراند فرانسه شد.

رحیم ذبیحی کارگردان خلاق سینمای ایران در بیش از ۵٠ رویداد سینمایی ملی و بین المللی حضور داشته و دیپلم های افتخار و جوایز متعددی را از جشنواره ها کسب کرد. وی در حال ساخت یک فیلم دیگری برای اکران جهانی بود که در این سانحه مشکوک رانندگی کشته شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید