نایب رییس هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران بازداشت شد

امروز دوشنبه، علی اکبرباغانی نایب رییس هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران، پس ازحضوردردادسرای زندان اوین، برای اجرای حکم به زندان رجایی شهرمنتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از حقوق معلم و کارگر، پیش از این در طول اعتراضات ماههای اخیر معلمان، اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان بارها تهدید به اجرای حکم شدند که در نهایت، امروز حکم آقای باغانی اجرایی شد.

گفتنی است در سال هشتاد و نه و پس از نشست شورای مرکزی، آقایان اسماعیل عبدی در اداره آموزش و پرورش اسلامشهر، محمود بهشتی لنگرودی و علی اکبر باغانی در تهران دستگیر و روانه ی بازداشت در بند ۲۰۹ اوین شدند، هر یک حدود دو ماه در زندان اوین بند ۲۰۹ به شکل انفرادی گذراندند. و پس از آن با قرار وثیقه هایی سنگین آزاد شدند.

درتیرماه هشتاد و نه، علی اکبر باغانی دبیرکل پیشین و نایب رییس فعلی کانون توسط قاضی پیر عباسی به تحمل یک سال حبس در قزل حصار و دو سال تبعید به زابل محکوم گردید، لازم به ذکر است که علاوه بر این یک سال، آقای باغانی، ۵ سال حبس تعلیقی مربوط به سال ۸۵ و تجمعات معلمان در آن سال نیز در پرونده دارد که از صدور حکم تجدید نظر آن ۴ سال سپری شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید