علی نجاتی، فعال کارگری به بند سلامت زندان شوش منتقل شد

علی نجاتی، فعال کارگری که به دلیل عارضه قلبی از بازداشتگاه امنیتی به بیمارستان منتقل شده بود، به بند سلامت زندان شوش منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته دوم دی‌ماه ۹۷، علی نجاتی طی تماس تلفنی از زندان شوش اعلام کرده که به بند “سلامت ” منتقل شده است.

این انتقال در حالی صورت گرفته که پرونده دوم او به هیچ کدام از شعبه های دادسرای شوش ارجاع نشده است؛ بازجویی‌های آقای نجاتی نزد دادستان انجام گرفته و عملا هنوز پایان بازجویی علی نجاتی اعلام نشده است.

گفته می‌شود علی نجاتی، عضو سندیکای هفت تپه به دلیل محکومیت قبلی برای اجرای حکم‌اش دستگیر شده است؛ اما در مراحل بعدی با مراجعه وکیل مشخص شده که پرونده جدیدی برای او به اتهام «شرکت در اعتصابات هفت تپه» مفتوح شده است.

گفتنی است، پیش از در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۹۷، علی نجاتی رییس سابق و اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به علت مشکلات شدید قلبی به بیماستان بقایی اهواز منتقل شده بود.

این فعال کارگری به علت ابتلا به عارضه شدید قلبی پیش از بازداشت تحت مراقبت‌های درمانی قرار داشته است.

علی نجاتی، به همراه پسرس پیمان نجاتی روز پنج شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷، توسط  ماموران امنیتی در منزلش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در زمان بازداشت این فعال کارگری گزارش شده بود که ماموران امنیتی بدون در دست داشتن حکم قضایی وارد منزل  شده و پس از ضرب و جرح  علی نجاتی و دیگر اعضای خانواده اقدام به بازداشت وی و پسرش کردند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با تایید این گزارش و ضمن اعلام انزجار از ادامه بازداشت غیر قانونی علی نجاتی، طی بیانیه ای خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط وی شد و هشدار داده بود که مسئولیت هرگونه عارضه جسمانی ایجاد شده برای علی نجاتی، مستقیما بر عهده ی مقامات قضایی و امنیتی است.

علی نجاتی تا کنون بارها به دلیل فعالیت های صنفی و سندیکایی مورد تعقیب و بازداشت قرار گرفته است.

وی پیش تر در روز سه شنبه ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۴، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از ۳۴ روز بازداشت، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

علی نجاتی در سال ۸۸ نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به احکام زندان محکوم شده بود.

کارگران نیشکر هفته از روز ۱۴ آبان ۱۳۹۷ با راهپیمایی های پیاپی در سطح شهر و تجمع در مقابل فرمانداری شوش، خواستار واگذاری شرکت به بخش دولتی، آزادی کارگران زندانی و پرداخت دستمزدهای معوقه خود شده اند.

روز یکشنبه ۲۷ آبان، ۱۹ تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه و سپیده قلیان، فعال مدنی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

شب دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۵ کارگر نیشکر هفت تپه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

روز پنج شنبه اول آذر نیز محمد خنیفر، مسلم آرمند و حسن فاضلی به صورت موقت از زندان آزاد شدند.

گفته می شود، تمامی کارگران با قید و ثیقه و به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده‌اند و برای تمامی آنان نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید