نامه مجید عزیزی از زندان عادل‌آباد به اسماعیل بخشی؛ گزارشی از آخرین وضعیت مجید عزیزی

مجید عزیزی، فعال مدنی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز، در نامه‌ای خطاب به اسماعیل بخشی، نوشته‌است: «من هم شکنجه شدم با چشم بند و دستبد مرا در اطلاعات شیراز برای بازجویی از سلول انفرادی به اتاق بازجویی می‌بردند. بازجوها با صدای بلند، من و خانواده‌ام را با فحش‌های رکیک و جنسی مخاطب قرار می‌دادند و با ضربات لگد با پوتین، محکم به سر، صورت، سینه و شکم من می‌زدند، جوری که نفسم بند می‌آمد».

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مجید عزیزی که دوره محکومیت یک‌ساله خود را به دلیل حمایت از دختران خیابان انقلاب در زندان عادل‌آباد شیراز سپری می‌کند، در یادداشت خود می‌نویسد: «زمانی که به روی زمین خالی سرد اتاق بازجویی می‌افتادم، تازه با باتوم به ساق پاهایم ضربه می‌زدند و می‌گفتند باید اعتراف کنی، به ارتباط با دشمنان خیالی آن‌ها و این رنج شکنجه‌ها و تحقیرها و انفرادی تا هفته‌ها ادامه داشت».

این فارغ‌التحصیل رشته بازیگری سینما، در ادامه نامه‌اش، از آخرین وضعیت خود در زندان عادل‌آباد شیراز خبر داده و گفته‌است: «مسئولان زندان از دادن داروهای قلبم امتناع می‌کنند و وسایل مورد نیازم را از خانواده‌ام تحویل نمی‌گیرند».

وی می‌گوید: «ریه‌ام به شدت عفونت کرده و اجازه ملاقات با پزشک زندان را به من نمی‌دهند».

در ادامه نامه مجید عزیزی، را بخوانید:

“رفیق مبارزم برادر کارگرم اسماعیل بخشی، تو در اهواز شکنجه شدی و من در شیراز.

ما شاهدان زنده نقص حقوق بشر، آزادی و شکنجه هستیم. معترضینی هستیم که آزادی‌مان را گرفتند و حرمت کرامت انسانی ما را شکستند. جواب اعتراضات و مطالبات قانونی و به‌حق و مسالمت آمیز ما بازداشت همراه با ضرب و شتم بود. من هم شکنجه شدم با چشم بند و دستبد مرا در اطلاعات شیراز برای بازجویی از سلول انفرادی به اتاق بازجویی می‌بردند. بازجوها با صدای بلند، من و خانواده‌ام را با فحش‌های رکیک و جنسی مخاطب قرار می‌دادند و با ضربات لگد با پوتین محکم به سر، صورت، سینه و شکم من می‌زدند، جوری که نفسم بند می‌آمد. از شدت درد حتی توان ناله و فریاد کشیدن نداشتم و زمانی که به روی زمین خالی سرد اتاق بازجویی می‌افتادم، تازه با باتوم به ساق پاهایم ضربه می‌زدند و می‌گفتند باید اعتراف کنی، به ارتباط با دشمنان خیالی آن‌ها و این رنج شکنجه‌ها و تحقیرها و انفرادی تا هفته‌ها ادامه داشت.

من هم غیر قانونی بازداشت شدم، شکنجه شدم و یک‌سال حکم به اتهام تبلیغ علیه نظام گرفتم و در حال حاضر در زندان عادل‌آباد شیراز حبس هستم، ولی این پایان شکنجه نبود، در حال حاضر هم داروهای مورد نیازم به دلیل بیماری قلبی به من داده نمی‌شود و زندان، لباس گرم و وسایل مورد نیاز مرا از خانواده‌ام تحویل نمی‌گیرد، تا به دست من برسد، ریه‌ام به شدت عفونت کرده و اجازه ملاقات مرا با پزشک زندان نمی‌دهند، آری من هم شکنجه شدم تا به حال در زندگیم باعث آزار کسی نشدم، در تحصیلم موفق بودم و در رشته بازیگری سینما فارغ‌التحصیل شدم، یک انسان و شهروند موفق بودم، ولی آزادی و حق زندگی را از من گرفته‌اند، در حکومت جمهوری اسلامی، ولی آن‌ها نمی‌دانند که نمی‌توانند مارا از هم جدا کنند، فرقی ندارد، تو در اهوازی و من در زندان عادل‌آباد شیراز، سهیل عربی، در زندان فشافویه و آرش صادقی، زندان رجایی‌شهر کرج، ما با هم فریاد آزادی‌خواهی سر می‌دهیم.

«مجید عزیزی-زندان عادل‌آباد شیراز»”

گفتنی است، مجیدعزیزی، فعال مدنی ساکن شیراز که بدلیل حمایت از دختران خیابان انقلاب و در اعتراض به حجاب اجباری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به یک سال زندان محکوم شده بود، روز بیست و هشتم آبان‌ماه ۱۳۹۷، پس از حضور در دادگاه از سوی ضابطان قضایی بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

حکم این فعال مدنی از سوی شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس به ریاست محمد رضا حسین پور عینا تایید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید